Motoryzacja » Transport
Ubezpieczyciele wprowadzają aplikacje z geolokalizacją

Coraz   większe zainteresowanie usługami pomocowymi skłania ubezpieczycieli do   inwestycji w nowe rozwiązania technologiczne. Na rynku pojawiają się   narzędzia, które mają usprawnić i przyspieszyć cały proces. Przykładem   jest aplikacja z geolokalizacją, która wskazuje pomocy drogowej dokładne   miejsce awarii, a klientowi pozwala śledzić czas, w jakim pomoc się   pojawi.  
– W ubiegłym roku z usług assistance skorzystało blisko 3  miliony Polaków, z których ponad 40 procent miało kontakt z assistance  samochodowym. Ten rodzaj serwisu jest najpopularniejszy w Polsce. Był  również pierwszym produktem z tego segmentu, który wprowadzono na polski  rynek na początku lat 90-tych i naturalnie wpisał się w krajobraz  ubezpieczeń – mówi Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu  Mondial Assistance.
Z szóstej edycji badania „Rynek usług  assistance widziany oczami klientów”, które w styczniu przeprowadził  Ipsos na zlecenie Mondial Assistance, wynika, że usługi pomocowe są w  Polsce coraz bardziej popularne. W ubiegłym roku skorzystało z nich  ponad 2,6 mln Polaków.
Najbardziej powszechne są pakiety  zapewniające pomoc w razie problemów z samochodem. Prawie połowa  posiadaczy assistance (1,23 mln Polaków) skorzystała w ubiegłym roku ze  wsparcia specjalistów po wypadku lub awarii auta. Taka awaria  przydarzyła się w 2016 roku ponad 2,2 mln osób, które posiadały produkty  ubezpieczeniowo-finansowe. Na pomoc fachowców zdecydowało się 40 proc. z  tej grupy kierowców, podczas gdy po wsparcie rodziny czy znajomych  zadzwoniło 20 proc.
– Klienci najczęściej korzystają z pomocy w  przypadku rozładowanego akumulatora, przebitej opony lub awarii, która  nie wymaga naprawy serwisowej. Holowanie i pojazd zastępczy są  najbardziej popularnymi świadczeniami wykorzystywanymi przez klientów.  Przy wyborze oferty assistance muszą oni pamiętać, że należy sprawdzić,  jaki jest limit holowania oraz na ile dni i na jakich warunkach  przysługuje pojazd zastępczy – zwraca uwagę Olena Lyevina, kierownik  produktów Allianz.
Assistance samochodowy dostępny jest w  większości towarzystw ubezpieczeniowych, z których każde oferuje pakiet  pomocowy jako dodatek do ubezpieczenia komunikacyjnego. W ramach  poszczególnych pakietów mogą być dostępne różne świadczenia. Zwykle  towarzystwa ubezpieczeniowe oferują kilka różnych wersji assistance  samochodowego, które klient może wybrać w zależności od potrzeb.
–  W takiej ofercie może być dostępna podstawowa pomoc w przypadku awarii,  rozładowanego akumulatora czy przebitej opony, jak również bardziej  kompleksowe usługi pomocowe w razie wypadku. Mam tu na myśli holowanie,  pojazd zastępczy bądź dodatkowe świadczenia, np. transport kierowcy i  pasażerów do miejsca docelowego lub do miejsca zamieszkania – mówi Olena  Lyevina.
– Z perspektywy klienta car assistance definiowane jest  jako holowanie samochodu, natomiast w rzeczywistości serwis ten  sprowadza się do szerszej gamy produktów. Może to być naprawa samochodu  na miejscu, dostarczenie paliwa, uruchomienie samochodu w związku z  zatrzaśniętymi kluczykami w środku, zorganizowanie i dostarczenie  samochodu zastępczego czy nawet zapewnienie noclegu albo pomoc w  kontynuacji podróży, jeśli samochód jest niesprawny – potwierdza Piotr  Ruszowski.
Usługi assistance cieszą się bardzo wysokim, 95-proc.  wskaźnikiem zadowolenia klientów, co jest niedoścignionym wzorcem dla  innych branż. Spośród pakietów dodawanych do produktów ubezpieczeniowych  i finansowych assistance samochodowe to usługa o największej wartości w  ocenie klientów, niezależnie od tego, czy mieszkają oni w dużych  miastach, czy też w mniejszych miejscowościach poniżej 10 tys.  mieszkańców. Pomoc w razie problemów z autem najbardziej cenią sobie  mężczyźni (56 proc.) w wieku 30–39 lat (25 proc.), z wyższym  wykształceniem, mieszkający w trzyosobowym lub większym gospodarstwie  domowym.
Ze względu na dynamicznie rosnącą popularność assistance  samochodowego ubezpieczyciele wprowadzają na rynek coraz więcej  technologicznych nowości, które z jednej strony ułatwiają proces  udzielenia pomocy, a z drugiej przekładają się na większy komfort i  zadowolenie klientów.  Allianz wprowadził dla swoich klientów usługę  dzięki, której mogą oni śledzić miejsce w którym znajduje się jadący do  nich holownik. 
– Assistance samochodowy należy do tego typu  usług, gdzie czas oczekiwania na pomoc ma ogromne znaczenie z punktu  widzenia klienta. Dlatego stworzyliśmy usługę, dzięki której tuż po  wezwaniu pomocy drogowej klient otrzymuje na swojego smartfona link do  mapy, pod którym może sprawdzić dokładną lokalizację jadącej do niego  pomocy drogowej oraz faktyczny czas jej dojazdu. Myślę, że takie  rozwiązanie niewątpliwie zmniejsza poziom stresu klienta – dodaje Olena  Lyevina.
– Aplikacja wyposażona jest w geolokalizację, dzięki czemu  klient jest w stanie bardzo precyzyjnie powiedzieć nam, w jakim miejscu  się znajduje. To przydatne w sytuacji, gdy klient nie wie, gdzie  dokładnie się znajduje – mówi Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i  marketingu Mondial Assistance.
 
Grupa Mondial Assistance: interwencja co 2 sekundy w każdym miejscu świata
Jesteśmy międzynarodowym liderem rynku assistance, ubezpieczeń turystycznych i osobistej opieki. Z usług Grupy, świadczonych na wszystkich kontynentach, korzysta 250 milionów ludzi, tj. 4% światowej populacji. To część naszego know-how, które uzupełnia doświadczenie z 10 lat istnienia w Polsce. Od lat pracujemy na sukces wielu znanych Ci firm – również tych największych. www.mondial-assistance.com
Mondial Assistance (press box )
 
                     
                 Jak projektować przestrzenie biurowe wspierające neuroróżnorodność?
						Jak projektować przestrzenie biurowe wspierające neuroróżnorodność?			 Sztuczna inteligencja zmienia pracę w terenie – AI na pierwszej linii
						Sztuczna inteligencja zmienia pracę w terenie – AI na pierwszej linii			
Komentarze (0)