Technologie » Komputery
Detaliści będą wykorzystywać wirtualną rzeczywistość dla lepszej obsługi klientów
Badanie Oracle pokazało, że do 2020 r. trzy czwarte sklepów internetowych będzie obsługiwać klientów za pomocą technologii wirtualnej rzeczywistości i sztucznej inteligencji.
Przeczytaj również
- Wiodące biuro analityczne uznało Oracle za lidera w kategorii zarządzania treściami internetowymi
- Oracle prezentuje system Oracle CRM On Demand w wersji 20
- Oracle przedstawia modułową bibliotekę taśm StorageTek SL150
- W Grupie Raben zakończył się pierwszy etap wdrożenia systemu klasy MIS opartego na produktach Oracle
Nowe badanie opublikowane przez Oracle pokazało, że aby zapewnić klientom jak najlepszą obsługę, sklepy internetowe sięgają po nowe technologie, takie jak wirtualna rzeczywistość, sztuczna inteligencja i chatboty.
Badanie Oracle pt. „Czy doświadczenia wirtualne mogą zastąpić rzeczywistość?” objęło 250 wysokich rangą specjalistów ds. marketingu i sprzedaży z branży handlu internetowego w regionie EMEA. Badanie było poświęcone temu, w jakim stopniu przedsiębiorstwa te wykorzystują nowe technologie do poprawy obsługi klienta oraz jakie mają plany w tym zakresie do 2020 r.
74% ankietowanych planuje obsługiwać klientów za pomocą technologii wirtualnej rzeczywistości. Podobny odsetek (73%) planuje obsługiwać klientów z użyciem technologii sztucznej inteligencji, aby przyciągnąć klientów internetowych i nawiązać z nimi bliższe relacje.
Badanie pokazało również, że sklepy internetowe są coraz bardziej świadome tego, że klienci oczekują od nich szybkiej i sprawnej obsługi na ich własnych warunkach. Do 2020 r. odsetek sklepów internetowych wykorzystujących chatboty w celu sprawniejszego odpowiadania na pytania klientów prawdopodobnie wzrośnie z 31 do 76%.
Ponadto specjaliści ds. sprzedaży i marketingu zdają sobie sprawę z coraz większej roli, jaką odgrywa wiedza czerpana z danych w zapewnieniu wyższego poziomu obsługi klienta. 87% respondentów już teraz stosuje specjalistyczne aplikacje mobilne w celu uzyskania cennej wiedzy o klientach lub planuje wprowadzić je do 2020 r. Podobny odsetek (89%) już teraz przeprowadza bardziej zaawansowane analizy danych dotyczących klientów lub planuje wdrożyć je w tym samym przedziale czasowym.
Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Nadesłał:
Oracle
|
Komentarze (0)