Dom » Budownictwo
Zaangażowana Polka na budowie
|  | 
| Zobacz więcej zdjęć » | 
Wniosek z badań jest jednoznaczny: kobiety chętnie angażują się w budowę domu i chcą aktywnie uczestniczyć nie tylko w procesie wyboru jego projektu, ale również konkretnych materiałów budowlanych. Kobiety coraz częściej decydują się na wybór zawodów, które jeszcze kilka dekad wcześniej były zarezerwowane jedynie dla mężczyzn. Coraz mniej dziwi nas obecność kobiety za sterami samolotu czy kierownicą autobusu miejskiego.
Równie często panie wiążą swoją karierę   zawodową z branżą budowlaną, dlatego wiele z nich piastuje na przykład   stanowiska inspektorów budowlanych. Jednak nie tylko droga zawodowa   wiąże kobiety z branżą budowlaną. Również prywatnie kobiety chętnie   angażują się w proces budowy domu. Najczęstszym powodem, dla którego   decydują się na ten krok, według badań przeprowadzonych na zlecenie   marek SILKA i YTONG, jest dążenie do większego komfortu zamieszkania   oraz posiadania swobody i przestrzeni. Aż 27% ankietowanych stawia tę   potrzebę na pierwszym miejscu. Jedna na pięć badanych wskazuje także na   chęć posiadania własnego azylu, zaś 13% pań podchodzi do budowy domu   czysto racjonalnie i traktuje go jako inwestycję na przyszłość. 
Pragnienie posiadania własnego domu
Kobiety   są przekonane, że realizacja marzenia o własnym domu przełoży się na   bliższe relacje w rodzinie, wolność od niewygód związanych z bliskością   sąsiadów, a także możliwość organizowania spotkań dla przyjaciół i   rodziny. Dlatego kobiety tak chętnie uczestniczą w całym procesie budowy   domu. 
– Przejawianie aktywności w tej dziedzinie jest   postrzegane przez kobiety jako coś naturalnego i oczywistego.   Szczególnie silnym motywatorem jest fakt, że spoczywa na nich   odpowiedzialność za organizację i jakość codziennego życia rodziny. Im   dom bliższy ideałowi, tym lepsze życie wszystkich domowników – komentuje wyniki badania socjolog z Uniwersytetu Warszawskiego, dr Tomasz Sobierajski. –   Dla wielu kobiet ważnym motywem aktywnego zaangażowania się w budowę   domu jest też naturalna ciekawość i chęć poznania nowych obszarów, z   którymi dotychczas się nie stykały – dodaje dr Sobierajski. 
Wizyta Polki na budowie
Zaangażowanie   kobiet podczas samego procesu budowy wymarzonego domu jest ogromne.   Ponad dwie trzecie ankietowanych kobiet deklaruje, że będzie odwiedzać   lub odwiedzała budowę swojego domu codziennie. Kilka razy w tygodniu   czyniło to lub będzie czynić 14% z nich, a zaledwie 13% rzadziej niż raz   na tydzień. – Zauważamy, że Panie chętnie odwiedzają budowę. Nie   tylko razem ze swoim mężem czy partnerem, ale również samodzielnie   doglądają postępujących procesów budowy swojego własnego domu. Kobiety   są coraz bardziej wyedukowane w dziedzinie budownictwa, zadają wiele   pytań i oczekują od ekip budowlanych fachowych odpowiedzi – mówi ekspert budowy SILKA YTONG, Danuta Piotrowska, właścicielka firmy Twoja Budowa z Olsztyna.
Budowa domu a podejmowanie decyzji
Polki   chętnie angażują się w wybór projektu domu. Aż jedna na pięć   ankietowanych kobiet podejmuje decyzję dotyczącą wyglądu domu   samodzielnie. Co niezwykle ciekawe, panie podejmują osobiście również   tak strategiczne decyzje, jak wybór materiału, z którego zbudowane będą   ściany domu. W jednej czwartej przypadków decyzję o tym podejmują   wspólnie partnerzy, a jedna na dziesięć ankietowanych kobiet przyznaje   się do samodzielnego podejmowania tak ważnej decyzji. Dla kobiet   zaangażowanych w proces budowy domu, najważniejszym parametrem przy   wyborze materiału budowlanego jest jego energooszczędność. 
Trudności, jakie napotykają kobiety na budowie
Najpoważniejszym   problemem dla Polek nadzorujących budowę własnego domu jest wybór   lojalnej i uczciwej ekipy budowlanej. Jedna na cztery spośród   ankietowanych kobiet miała kłopot z jej znalezieniem. Co ciekawe,   zaledwie 8% respondentek nie było poważnie traktowanych przez członków   ekipy budowlanej, co wskazuje potrzebę dalszej edukacji kobiet w   dziedzinie budownictwa, aby czuły się pewniej w tematach, które są dla   nich początkowo zupełnie nowe. Prawie połowa ankietowanych nie wskazała   natomiast żadnych problemów podczas budowy domu, a w przypadku kobiet   mieszkających w metropoliach było to aż 65,6%. Jest to bardzo pozytywny   wynik, który ilustruje, że proces budowy domu w opinii ankietowanych   Polek nie jest aż tak trudny, jak mogłoby się wydawać. 
-   Badania wykonane na zlecenie marek SILKA i YTONG są początkiem działań   naszej firmy skierowanych do Polek. Aż 27% kobiet poszukuje fachowej   wiedzy dotyczącej budowy domów w prasie i poradnikach oraz na stronach   www producentów. Aby pomóc kobietom w pozyskaniu niezbędnej   wiedzy i zaspokoić potrzebę edukacji, zaplanowaliśmy specjalny   słowniczek terminów budowlanych pisanych zrozumiałym językiem, porady i   konsultacje z ekspertami oraz wiele podpowiedzi i rozwiązań, jak   zaplanować i zrealizować budowę domu – podsumowuje Monika Mychlewicz, Dyrektor ds. Marketingu firmy Xella Polska Sp. z o.o., do której należą marki SILKA i YTONG.
Zapraszamy do lektury komentarza do wyników badania Polka na budowie, przygotowanego przez dr Tomasza Sobierajskiego, socjologa z Uniwersytetu Warszawskiego, pt. Zbudowana Polka, a także do zapoznania się z prezentacją dotyczącą wyników badania, załączoną poniżej.
Informacje o badaniu
Badania   zostały przeprowadzone w listopadzie i grudniu 2010 roku metodą o   charakterze ilościowym i jakościowym. Badania ilościowe zostały   przeprowadzone przez Instytut Badania Opinii Homo Homini na losowo   wybranej reprezentatywnej grupie 1067 Polek za pomocą standaryzowanych   wywiadów CATI. Badania jakościowe przeprowadził Dom Badawczy Maison za   pomocą czterech zogniskowanych wywiadów grupowych (fokusów)   realizowanych w Warszawie i Piotrkowie Trybunalskim. 

Firma XELLA Polska Sp. z o.o.   oferuje produkty marki YTONG, YTONG MULTIPOR, YTONG ENERGO i SILKA,      stosowane w budownictwie mieszkaniowym. Produkcja materiałów odbywa  się w     11 nowoczesnych zakładach na terenie całej Polski. Sprzedaż  firma    Xella  prowadzi poprzez sieć dystrybucji na terenie całego  kraju oraz w     krajach takich jak: Litwa, Łotwa, Ukraina, obwód  Kaliningradzki. W     grupie zatrudnionych jest około 700 osób. Więcej informacji w serwisach: www.xella.pl, www.budowane.pl,  www.miastonoca.budowane.pl, http://www.termodom.pl/termodompasywny/, http://sklep.xella.pl, www.inspiracje.budowane.pl, www.multipor.budowane.pl, www.15latYTONG.pl, www.energoscienne.pl oraz na blogach: http://blog.xella.pl/budujemy, www.ZdrowaBudowa.pl.
Xella   Polska    
    	
 
                     
                 Sztuczna inteligencja zmienia pracę w terenie – AI na pierwszej linii
						Sztuczna inteligencja zmienia pracę w terenie – AI na pierwszej linii			 Zyxel Networks prezentuje bezhasłowe logowanie i zabezpieczenia oparte na sztucznej inteligencji
						Zyxel Networks prezentuje bezhasłowe logowanie i zabezpieczenia oparte na sztucznej inteligencji			 MODA PYTA O TOŻSAMOŚĆ I KORZENIE. FINALIŚCI KONKURSU ZŁOTA NITKA 2025 WYBRANI
						MODA PYTA O TOŻSAMOŚĆ I KORZENIE. FINALIŚCI KONKURSU ZŁOTA NITKA 2025 WYBRANI			
Komentarze (0)