Gospodarka » Żywność
Wszystko, co powinieneś wiedzieć o papryce
|  | 
| Zobacz więcej zdjęć » | 
Europejczycy zawdzięczają paprykę Krzysztofowi Kolumbowi, który sprowadził ją do Hiszpanii. Jednak w Ameryce Środkowej i Południowej była znana co najmniej kilka tysięcy lat wcześniej. Co ciekawe, papryczka chili wykorzystywana była nie tylko kulinarnie, lecz także w działaniach wojennych – dym ze spalonych strąków miał odstraszać przeciwnika. 
W Europie papryka pierwotnie utożsamiana była z pieprzem i do tej pory w języku angielskim słowo „pepper” oznacza obie przyprawy. Na Starym Kontynencie początkowo traktowaną ją jak roślinę ozdobną. Pikantne papryczki wykorzystywali głównie ludzie ubożsi, z czasem utorowały sobie jednak drogę na stoły arystokracji, a dla Węgrów stała się jednym z najważniejszych produktów kulinarnych. Obecnie w Polsce najpopularniejsza jest słodka papryka – wykorzystywana zarówno jako warzywo jak i przyprawa, jednak chętnie sięgamy po jej pikantne odmiany. Ich ostrość, czyli zawartość kapsaicyny, mierzy się na skali Scoville’a, na której zero oznacza paprykę słodką, a koniec wyznacza właśnie czysta kapsaicyna. Jeśli dodamy do dania zbyt dużo chili, możemy nieco złagodzić jego smak dodając cukier, przetwory mleczne albo mleko kokosowe. 
Papryka słodka Galeo ma delikatny smak i owocowy zapach, natomiast papryka ostra Galeo nie tylko pięknie pachnie, lecz także nadaje potrawom pikantności. Obie są doskonałe do dań z mięsa, ryb, jajek i ryżu a także zup, sałatek i serów. Dodatkowo nadają im pięknej barwy.
Chili Galeo, inaczej zwane pieprzem kajeńskim lub cayenne, to sproszkowane wysuszone papryczki chili. Jest bardzo pikantne i aromatyczne. Zaostrza smak potraw z mięsa i ryb, ciemnych sosów i zup. Idealnie pasuje do dań z fasoli, kukurydzy, cebuli i kalafiora. Jego szczypta pokreśli smak… kawy czy czekolady.
Przyprawy Galeo znajdziemy w tradycyjnych sklepach spożywczych i sieciach lokalnych na terenie całego kraju, a także w sieciach Kaufland, Carrefour i E.Leclerc w cenie ok. 1,29 zł.
    
    	
Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
	| Nadesłał:
            JBcomm | 
 Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract
						Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract			 ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”
						ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”			 BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie
						BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie			 Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI
						Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI			 AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%
						AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%			
Komentarze (0)