Rozrywka » Hobby
Wrocław to za mało - wrocławski krasnal podbił kosmos i planuje kolejną wyprawę
|  | 
| Zobacz więcej zdjęć » | 
Już szykuje się do kolejnej wyprawy – każdy może zadecydować, jaką wiadomość zabierze ze sobą.
Warszawa może pochwalić się syrenką, Poznań koziołkami, a Wrocław  krasnalami. W stolicy Dolnego Śląska mieszka ich ponad 300 i ciągle  wprowadzają się nowe. Symbolizują wolność i są uwielbiane przez  turystów. Dlatego cały czas powstają szlaki, mapy, a nawet aplikacje,  które pozwalają je odnaleźć – pod ratuszem, filharmonią, w pobliżu  najważniejszych historycznych budynków, ale i deptaków, zaułków,  kawiarni czy restauracji. Występują pojedynczo, parami, a czasami w  grupach. Są leniwe – leżą na trawie czy śpią oparte o budynki – a innym  razem nad wyraz aktywne - wspinają się po latarniach, ścianach czy  mostach. Najnowszy jest zupełnie nietypowy – uwielbia podróże, ale na  niespotykaną, kosmiczną skalę.
Krasnal, który podróżował rakietą
Niepodległy – bo tak ma na imię - jest pierwszym skrzatem z Wrocławia, który nie tylko opuścił miasto czy kraj, ale również dwukrotnie wyruszył na podbój kosmosu – w sylwestrową noc oraz 6 stycznia. Wysłali go tam specjalnym balonem Waldemar Płusa, pomysłodawca akcji „Rozszerzanie Wyobraźni” oraz członkowie klubu krótkofalowców SP6ZWRD. Za pierwszym razem znajdował się 20 kilometrów nad ziemią, za drugim już ponad 22, czyli ponad dwa razy wyżej niż latają samoloty.
- Niepodległy zabrał ze sobą kamerę, która wszystko rejestrowała oraz wirtualny zapis życzeń dla Polski. Dzięki falom radiowym, zostały wysłane w świat. W ten sposób Wrocław jako jedyne miasto, w tak oryginalny i ciekawy sposób, włączyło się w obchody setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości – mówi Waldemar Płusa.
Krasnal-astronauta różni się od swoich ponad 300 wrocławskich braci. Jest mniejszy, lżejszy, ale bardzo wytrzymały. Siedzi na lecącej rakiecie z biało-czerwoną flagą i godłem Wrocławia. Ma wyciągniętą rękę, którą wytycza kierunek – Polsko, cała naprzód!
Z kosmosu na wrocławską Iglicę?
Za wygląd Niepodległego odpowiada rzeźbiarka Beata Zwolańska-Hołod. Artystka sprowadziła na świat ponad 100 spośród wszystkich krasnali. Warto się pospieszyć. Krasnala jeszcze do 1 lutego można zobaczyć w Magnolia Park we Wrocławiu – największej galerii handlowej na Dolnym Śląsku. Już 3 lutego Niepodległy trafi w prywatne ręce – będzie główną gwiazdą balu dobroczynnego prezydenta miasta oraz jego żony. Zebrane podczas licytacji pieniądze zostaną przekazane na zakup profesjonalnych teleskopów dla wrocławskich dzieci.
- Dzięki nim dzieci w szkołach, przedszkolach, a także domach dziecka, szpitalach czy hospicjach na własne oczy zobaczą kosmos. Niewykluczone, że siłami wyobraźni ujrzą siebie jako astronautów - mówi Waldemar Płusa. - Wszak to, co nas ogranicza w osiąganiu sukcesów, to często brak wyobraźni – dodaje.
11 Listopada 2018 roku organizatorzy planują po raz trzeci wysłać krasnala do stratosfery. Ponownie zabierze ze sobą nadajnik z życzeniami, które będzie można odczytać na całym świecie. Każdy może je złożyć – wystarczy wypełnić formularz na stronach internetowych krasnalniepodlegly.pl, 100latpolsko.pl lub stolatpolsko.pl. Organizatorzy liczą na pobicie rekordu Guinnessa.
Niewykluczone, że krasnal Niepodległy doczeka  się swojej większej wersji z brązu. Miałaby się pojawić na szczycie  Iglicy, która stoi przy wrocławskiej Hali Stulecia.
Magnolia Park jest największym centrum handlowo-rozrywkowo-rekreacyjnym na Dolnym Śląsku. Łączna powierzchnia handlowa obiektu wynosi 100 tys. mkw. Jest tu ponad 260 sklepów, kawiarni, restauracji i punktów usługowych. Zmotoryzowani klienci mają do dyspozycji 3,5 tys. darmowych miejsc parkingowych.
Wśród wielu renomowanych polskich i międzynarodowych marek dostępnych dziś w Magnolia Park znajdują się m.in.: Aldo, Bershka, C&A, Decathlon, Denon, ECCO, H&M, Home&You, InterSport, KappAhl, New Yorker, Oysho, Peek&Cloppenburg, Pierre Cardin, Promod, Pull&Bear, RESERVED, Saturn, Stradivarius, TK Maxx, TOUS, W. Kruk, Zara. Ofertę z sektora „zdrowie i uroda” reprezentują jednocześnie drogerie m.in. Super-Pharm i Rossmann, ale i Douglas, Sephora, Inglot czy Mac. Galeria wyznacza trendy – można tu znaleźć pierwsze na Dolnym Śląsku salony: Crocs, Decimas, LC Waikiki, The North Face, Samsung Brand Store czy Superdry. Oferta rozrywkowo-rekreacyjna obejmuje 7-salowe kino Helios, salę zabaw dla dzieci Labibu, największe na Dolnym Śląsku Centrum Tańca Champion Team i centrum Jatomi Fitness. Klienci mogą korzystać z hipermarketu budowlanego Castorama, sklepu Komfort i czynnego do północy hipermarketu TESCO. W galerii handlowej działa również Centrum Medyczne Magnolia Park - przychodnia zapewnia dostęp do lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej oraz specjalistów, m.in. stomatologa czy lekarza medycyny estetycznej.
Ofertę centrum uzupełnia 30 restauracji i kawiarni. Klienci mają do dyspozycji ponad 1600 miejsc w strefie restauracyjnej, z których blisko połowa znajduje się w lokalach z obsługą kelnerską. Magnolia Park nieustannie wzbogaca się o nowe marki - sklepy, punkty usługowe, butiki i restauracje. Jako pierwsza galeria handlowa w regionie wprowadziła stałą, darmową usługę Personal Shopping – indywidualnych zakupów w towarzystwie stylistki.
Dodatkowo klienci mogą kupić kartę podarunkową - to rodzaj przedpłaconej karty elektronicznej, która pozwala na zakupy we wszystkich sklepach i punktach usługowych galerii handlowej. Jest idealnym pomysłem na udany prezent.
Zróżnicowana, atrakcyjna oferta, wygodny dojazd  samochodem i komunikacją miejską oraz bliskość dużych osiedli  mieszkaniowych czynią centrum doskonałym miejscem zakupów, spotkań,  rozrywki i rekreacji. Do dyspozycji klientów jest zewnętrzne boisko  multifunkcyjne, strefa do Street Workoutu, plac zabaw dla dzieci, a  także deptak z drzewami, ławeczkami i fontannami, przy których można  odpocząć. Magnolia Park stanowi miejsce spotkań dla lokalnej  społeczności również ze względu na organizowane tu wydarzenia specjalne.  Więcej informacji można znaleźć na www.magnoliapark.pl. Śledź nas na  www.facebook.com/magnoliaparkcentrum i  www.instagram.com/magnoliaparkcentrum. Za zarządzanie Magnolia Park  odpowiada Multi Poland Sp. z o.o.
Multi Corporation to wiodący właściciel, zarządca oraz deweloper wysokiej jakości centrów handlowych w Europie oraz Turcji. Jest to dobrze dokapitalizowana pan-europejska platforma nieruchomości handlowych zorientowana na wzrost, a jej działalność koncentruje się na generowaniu, zarządzaniu i zwiększaniu trwałych dochodów z najmu. Obiekty Multi Corporation są też często katalizatorem wzrostu gospodarczego oraz odnowy społecznej w miastach i regionach, w których działają. Od powstania w 1982 roku firma brała udział w ponad 180 projektach oraz jest właścicielem lub zarządcą 60-ciu centrów handlowych. Multi Corporation działa w 12 krajach, w tym w Holandii, gdzie ma swoją siedzibę, a także w Belgii, Czechach, Niemczech, we Włoszech, w Polsce, Portugali, Słowacji, Hiszpanii, na Ukrainie, w Wielkiej Brytanii i Turcji.
| Nadesłał:
            PREXPERT | 
 Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract
						Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract			 ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”
						ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”			 BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie
						BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie			 Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI
						Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI			 AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%
						AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%			
Komentarze (0)