Technologie » Komputery
Wnioski zamiast informacji
Od niepamiętnych czasów człowiek konstruował proste lub bardziej skomplikowane urządzenia, które miały wykonywać za niego różne czynności, podczas gdy on sam mógłby zająć się czymś innym lub po prostu odpocząć.
W przeszłości maszynom powierzano głównie proste mechaniczne zadania. Z  biegiem lat zadania te stawały się coraz bardziej skomplikowane, a, wraz  z wynalezieniem pierwszych komputerów, maszyny, poza pracą fizyczną,  zaczęły pracować także „umysłowo”. Wciąż jednak były to zajęcia  stosunkowo proste i powtarzalne, choć czaso- i pracochłonne.
Ostatnie kilkanaście lat przyniosło znaczącą zmianę w tym temacie.  Maszyny wciąż wykonują polecenia, dostarczają informacji i  przeprowadzają żmudne obliczenia, ale robią także coś więcej. Podejmują  decyzje! Technika wkroczyła w obszar dotychczas zarezerwowany wyłącznie  dla ludzi: umiejętność analizowania dostarczonych informacji i  wyciągania z nich wniosków była wyznacznikiem istot inteligentnych.  Obecnie zaś żyjemy w czasach, gdy pralka sama oceni, w jakiej  temperaturze ma prać, samochód sam znajdzie miejsce parkingowe i  zasugeruje, z jaką prędkością powinieneś jechać, a lodówka zaproponuje,  co kupić na obiad. 
 Inteligentne urządzenia i programy  komputerowe spotykamy dziś na każdym kroku. Nie inaczej jest w  dziedzinie komputerowego wspomagania zarządzania przedsiębiorstwem.  Jeszcze kilka lat temu system komputerowy klasy ERP  miał być przede wszystkim wirtualną bazą danych, narzędziem do  szybkiego uzyskania potrzebnych informacji, a także umożliwiać spójne  działanie wszystkich działów firmy. Dzisiaj to już za mało. Dzisiejsze  systemy klasy ERP, nazywane systemami eksperckimi, samodzielnie  podejmują decyzje i odpowiadają na pytania w oparciu o zgromadzoną  wiedzę, podobnie jak zrobiłby to ekspert w danej dziedzinie. Zbiór  choćby najbardziej istotnych i szczegółowych informacji jest  bezużyteczny, jeśli nie potrafi się wyciągnąć z nich wniosków i podjąć  odpowiednich działań. 
CZYTAJ CAŁOŚĆ NA: http://itbook.pl/wiadomosci/1090-wnioski-zamiast-informacji.html       
    	
| Nadesłał:
            openmediagroup | 
 Sztuczna inteligencja zmienia pracę w terenie – AI na pierwszej linii
						Sztuczna inteligencja zmienia pracę w terenie – AI na pierwszej linii			 Zyxel Networks prezentuje bezhasłowe logowanie i zabezpieczenia oparte na sztucznej inteligencji
						Zyxel Networks prezentuje bezhasłowe logowanie i zabezpieczenia oparte na sztucznej inteligencji			
Komentarze (0)