Rozrywka » Turystyka
Wirtualna wycieczka do jedynego w Polsce Muzeum Cukrownictwa
![]() |
| Zobacz więcej zdjęć » |
Druga lekcja historii cukrownictwa
Portal www.muzeumcukrownictwa.pl to kolejny krok spółki Südzucker Polska S.A - pomysłodawcy i założyciela muzeum - ku popularyzacji wiedzy o tej ważnej dla historii Polski i mającej duże tradycje gałęzi przemysłu. Portal ma charakter edukacyjno-informacyjny. Jest nie tylko cennym źródłem wiedzy o przemyśle cukrowniczym, ale przede wszystkim zachęca do odwiedzenia rzeczywistych zbiorów muzeum, gdzie można stanąć „oko w oko" z ponad 200-letnią historią polskiego cukrownictwa.
Internetowa wizytówka Muzeum Cukrownictwa
Dla ułatwienia nawigacji po stronie jej zawartość podzielona została na kilka działów tematycznych. Znajdziemy tu m.in. informacje o zgromadzonych w muzeum eksponatach, kopie starych pocztówek, zdjęcia narzędzi i maszyn oraz filmy prezentujące dawne sposoby uprawy buraków cukrowych i produkcji cukru. Poznamy też ciekawostki związane z cukrownictwem i dowiemy się o atrakcjach regionu. Dla najmłodszych przygotowano specjalne kolorowanki, uczące jak powstaje i jakie są odmiany cukru.
Jedyne takie miejsce w Polsce
Zawartość portalu to jednak tylko namiastka zbiorów, które zgromadzone zostały w założonym w 2008 roku przez Südzucker Polska S.A. Muzeum Cukrownictwa. Położone na terenie zakładu produkcyjnego „Cukrownia Świdnica" w Pszennie, jest jedynym miejscem w Polsce poświęconym w całości historii przemysłu cukrowniczego. Gromadzi eksponaty, pamiątki i dokumenty historyczne związane z tą branżą. Tym samym jest ważnym elementem edukacji nie tylko młodego pokolenia. Wstęp do muzeum jest bezpłatny. Więcej informacji znajduje się na stronie www.muzeumcukrownictwa.pl.
Nadesłał:
Open Media
|

Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract
ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ. WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”
BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie
Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce – od koncepcji po realizację z AI
AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%
Komentarze (0)