Rozrywka » Turystyka
W Polsce może być alpejsko
|  | 
| Zobacz więcej zdjęć » | 
Firma Tatry Mountain Resorts (TMR) stworzyła dla tego wyboru alternatywę i rozwinęła ośrodki na Słowacji. Teraz zamierza zrobić to również w Polsce.
Jasna Chopok i Tatrzańska Łomnica to dwa najlepsze ośrodki za naszą południową granicą. Poczynione tam inwestycje pochłonęły już około 100 milionów euro, ale efekt zapiera dech w piersi. Przepustowość wyciągów w pierwszym z nich wynosi ponad 25 tysięcy osób na godzinę, natomiast w Tatrach Wysokich jest to ponad 21 tysięcy. Przed sezonem 2011/2012 oddano do użytku następne kolejki. Przy Chopoku goście mogą zatem skorzystać łącznie z 24 wyciągów. Natomiast w Tatrzańskiej Łomnicy pod koniec grudnia uruchomiona zostanie 8 - osobowa kanapa z systemem Kidstop, który zwiększa bezpieczeństwo dzieci, wjeżdżających z rodzicami na stok. Tym samym liczba wyciągów w Tatrach Wysokich zwiększy się do 20. Przy okazji udostępniona tam zostanie nowa trasa o długości 2,7 km na Bukowej Górze. Ogólna długość tras o różnym stopniu trudności w ośrodkach, na których można szusować wynosi już prawie 60 kilometrów!
Tatry Mountain Resorts, które ma bogate doświadczenie w pracy na terenie parków narodowych, już zapowiedziało inwestycje poza Słowacją, a głównym celem jest Polska. Firma niedawno wyraziła chęć przystąpienia do przetargu na sprzedaż Polskich Kolei Linowych, do których należą m.in. kolejki na Kasprowy Wierch i Gubałówkę.
Miłośnicy białego szaleństwa zatem w perspektywie kilku najbliższych lat również i w Polsce będą mogli korzystać z ośrodków o prawdziwie alpejskim standardzie. Te istniejące na Słowacji są wzorem. Przyjeżdżają tam całe rodziny, wymagający użytkownicy i freeriderzy z całej Europy. Nic dziwnego, iż wielu narciarzy z naszego kraju udając się tam po raz pierwszy, chce po prostu przekonać się jak mogą wyglądać planowane inwestycje po polskiej stronie.
| Nadesłał:
            emiesz | 
 Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract
						Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract			 ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”
						ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”			 BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie
						BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie			 Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI
						Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI			 AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%
						AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%			
Komentarze (0)