Motoryzacja » Samochody
Volvo w 2015 roku sprzedało ponad pół miliona aut
|  | 
| Zobacz więcej zdjęć » | 
To także zasługa głębokich zmian w firmie dotyczących działań operacyjnych, finansów oraz nowej strategii produktowej.
Volvo  zanotowało dobrą sprzedaż we wszystkich kluczowych regionach. W Europie  wzrosła o 10,6 proc. osiągając poziom 269 249 sztuk, co stanowi 53 proc.  globalnej sprzedaży. W Stanach Zjednoczonych Volvo odnotowało największy  wzrost sprzedaży od lat – 24,3 proc. W Chinach pozostała na tym samym  poziomie, ale optymizmem napawa zanotowany w tym kraju wzrost sprzedaży w  czwartym kwartale 2015, który wyniósł 11,4 proc.
Volvo  przewiduje, że trend wzrostowy utrzyma się także w 2016 roku. Będzie to  drugi rok z planowanej na cztery lata całkowitej wymiany gamy  modelowej. Już za kilka dni Volvo pokaże na targach motoryzacyjnych  NAIAS w Detroit swój kolejny model – S90. Do klientów amerykańskich  trafi wiosną tego roku.
– Z satysfakcją mogę ogłosić, że 2015 rok był dla nas rekordowy pod względem sprzedaży. Po  świetnym ubiegłym roku wchodzimy teraz w drugą fazę transformacji  naszej firmy. Volvo przestaje być małym producentem, stając się ważnym  graczem na rynku samochodów premium. Kolejne lata przyniosą nam kolejne  rekordy – powiedział Hakan Samuelsson, prezes Volvo Car Group.
Plany  Volvo są bardzo ambitne. Volvo dokonuje całościowego repozycjonowania  swojej marki poprzez całkowitą i bardzo szybko postępującą wymianę  wszystkich modeli w ofercie. Aby poprawić łańcuch dostaw i zaopatrzenie  kluczowych rynków, Volvo buduje fabrykę w Stanach Zjednoczonych. Firma  planuje dalszy wzrost sprzedaży w Chinach oraz podwojenie udziałów  rynkowych w Europie. Sprzedaż marki w ciągu kilku lat ma osiągnąć poziom  800 000 pojazdów rocznie. Aby tego dokonać, Volvo będzie wprowadzać  kilka nowych modeli rocznie, rozwija gamę swoich silników, wprowadza  nowe technologie bezpieczeństwa, w tym funkcje jazdy autonomicznej.
W  najbliższych latach Volvo wprowadzi wszystkie modele serii 90 i 60  bazujące na płycie podłogowej SPA. Później na rynek trafią mniejsze  modele bazujące na płycie CMA. Firma znacząco zwiększy ofertę swoich aut  hybrydowych. Do sprzedaży trafią hybrydy łączone z silnikami  benzynowymi o czterech, a w przypadku najmniejszych modeli – także o  trzech cylindrach. Mają one mieć doskonałe osiągi i dużą moc, a przy tym  niski poziom emisji szkodliwych substancji. W ciągu kilku lat hybrydy  mają stanowić jedną dziesiątą sprzedaży. Pojawi się też model w pełni  elektryczny.    
    	
| Nadesłał:
            JK PR | 
 Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract
						Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract			 ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”
						ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”			 BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie
						BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie			 Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI
						Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI			 AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%
						AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%			
Komentarze (0)