Motoryzacja » Samochody
Volvo P1800 S Rogera Moore’a już niebawem w Essen
|  | 
| Zobacz więcej zdjęć » | 
Techno-Classica odbywająca się w dniach 21-25  Marca było pierwszą taką imprezą w Europie, gdzie ten unikatowy pojazd  będzie prezentowany.
Gdzieś w deszczowym Goeteborgu
Wszystko  zaczęło się w listopadzie 1966 roku. Możemy przypuszczać, że podczas  jednego z wielu szarych i deszczowych dni z fabryki pod Goeteborgiem  wyjechał perłowo-biały P1800 S. Ostatnia litera w nazwie miała z dumą  podkreślać wersję wyprodukowaną w Szwecji. Tym samym Volvo chciało się  odciąć od pierwszych lat wytwarzania tego auta, które powierzono  brytyjskiemu podwykonawcy. Egzemplarze zbudowane w Anglii zjawiskowo  korodowały, a liczne problemy jakościowe wczesnych P1800 nie przystawały  do reputacji, jaką budowali przez lata Szwedzi. Przeniesienie produkcji  do Szwecji rozwiązało bolączki tego modelu. Skoro auto było lepsze,  warto było się tym pochwalić. I tak do nazwy dodano literę „S”.
Egzemplarz Pana Moore’a wyposażono w rzadko spotykany wzór felg  Mini-Lite z charakterystycznym wzorem a la „spłaszczone, grube  szprychy”. Samochód otrzymał także dodatkowe światła przeciwmgielne  marki Hella, montowane na zderzaku – w sam raz na angielską niepogodę.  Jeszcze jedną ekstrawagancją był drewniany wieniec kierownicy. Seryjnie  ten element był wykonany z tworzywa sztucznego. Na planie filmowym  Brytyjczycy własnym sumptem dodali termometr na desce rozdzielczej oraz  wiatrak chłodzący kierowcę. Wprawdzie Wyspy Brytyjskie nie słyną z  tropikalnych upałów, ale wiele scen serialu „Święty” kręcono w  zamkniętym studiu. Na intensywnie oświetlonym planie filmowym szybko  robiło się gorąco, zatem aktorzy chętnie korzystali z dziarskiego  wiatraka zamontowanego z tyłu samochodu, zapewne po to, aby nie było  widać go w kadrze. Ta nieoryginalna galanteria dodaje mnóstwa uroku temu  pojazdowi i na szczęście przetrwała wielokrotne przechodzenie samochodu  z rąk do rąk. A z tą historią to było tak…
„Święty” i późniejsze dzieje
Pierwszym  właścicielem samochodu był Roger Moore, co potwierdzają dokumenty  rejestracyjne pojazdu. Serialowe P1800 S otrzymało londyńskie tablice  rejestracyjne NUV 648E. Wydano je 20 stycznia 1967 roku. Dwa tygodnie  później Sir Moore podpisał dokumenty rejestracyjne, które odtąd zaczęły  podążać za samochodem i towarzyszyć mu, gdy zmieniał właścicieli. Drugim  z nich był także aktor – Martin Benson, który wcielił się m.in. w rolę  Mr Solo w filmie „Goldfinger” z 1964 roku, stanowiącego dziś klasykę  słynnej serii o Jamesie Bondzie. Następnie auto kilkukrotnie zmieniało  właściciela, by około 17 lat temu przejść kompleksową renowację wraz z  przywróceniem do oryginalnego stanu. Mimo, że wóz należy do Volvo od  lat, bardzo rzadko prezentowano go na wystawach i targach. Aż dotąd.    
    	
| Nadesłał:
            JK PR | 
 Sztuczna inteligencja zmienia pracę w terenie – AI na pierwszej linii
						Sztuczna inteligencja zmienia pracę w terenie – AI na pierwszej linii			 Zyxel Networks prezentuje bezhasłowe logowanie i zabezpieczenia oparte na sztucznej inteligencji
						Zyxel Networks prezentuje bezhasłowe logowanie i zabezpieczenia oparte na sztucznej inteligencji			
Komentarze (1)
P1800 S z 1967 - wygląda niesamowicie!