Motoryzacja » Samochody
Volvo 262C - efekt międzynarodowej współpracy
|  | 
| Zobacz więcej zdjęć » | 
Na potrzeby projektu stworzył nowe wnętrze, które testował na  pokładzie istniejącego modelu: Volvo 164. Zarząd Volvo podjął decyzję,  że samochód zostanie przetransportowany do włoskiego studia Sergio  Coggiola’s w Turynie. Czterodrzwiowe nadwozie zostało przerobione na  dwudrzwiowe, a dach znacznie obniżono, pokryto winylem i poszerzono  słupek C, na którym znalazł się symbol trzech koron – szwedzki herb. W  wersji produkcyjnej zastąpiono je jedną dużą koroną. Jest to jedna z  nielicznych różnic pomiędzy prototypem, a modelem produkcyjnym.
Na  początku 262C napędzany był silnikiem V6 o pojemności 2,7 litra i mocy  140 koni mechanicznych. Występował on we wszystkich innych wersjach  serii 260 i został opracowany wspólnie z Peugeotem i Renault. Silnik był  produkowany we Francji w mieście Douvrin przez konsorcjum Société  Franco-Suédoise de Moteurs-PRV. Silnik o oznaczeniu B27E miał blok i  głowice cylindrów wykonane ze stopu aluminium przez co ważył mniej niż  150 kg.
Tak niszowy pojazd, jakim był 262C, nie pasował do profilu  produkcyjnego fabryki Volvo w Goeteborgu. Zdecydowano się więc na montaż  we włoskim Carozzeria Bertone, który produkował również limuzynę 264TE.    
    	
| Nadesłał:
            JK PR | 
 Jak projektować przestrzenie biurowe wspierające neuroróżnorodność?
						Jak projektować przestrzenie biurowe wspierające neuroróżnorodność?			 Sztuczna inteligencja zmienia pracę w terenie – AI na pierwszej linii
						Sztuczna inteligencja zmienia pracę w terenie – AI na pierwszej linii			
Komentarze (0)