Zdrowie » Medycyna
Uratował życie przez telefon
|  | 
| Zobacz więcej zdjęć » | 
28 lutego, godzina 12:02
Daniel Grzebyk, dyspozytor pracujący w Centrum Medycznym Falck Medycyna w Szczecinie, odbiera telefon. Dzwoniącego wita standardową formułą:
-Dzień dobry, Falck Medycyna. W czym mogę pomóc?
W odpowiedzi słyszy głos roztrzęsionej kobiety, która rzuca hasłowo: ulica Abrahama 9, arytmia serca, mama – 66 lat, już straciła przytomność. Dyspozytor powtarza za kobietą:
-Straciła przytomność?
Kobieta potwierdza.
Dyspozytor pyta czy powiadomione zostało Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe. (W tym miejscu należy się wyjaśnienie: Falck Medycyna Szczecin nie posiada karetek systemowych i nie uczestniczy w akcjach ratunkowych) W odpowiedzi słyszy:
- Pogotowie jest w drodze… Już dzwoniłam, ale nie mogą dojechać, a potrzebny jest masaż serca i ja nie wiem co mam robić!
- Proszę pani, proszę mi powiedzieć czy oddycha?
- Janusz oddycha?? (kobieta pyta męża i po usłyszeniu odpowiedzi mówi) Nie, nie oddycha.
 Dyspozytor:  (zaczyna instruować)
 - Proszę odchylić głowę do tyłu, aby udrożnić drogi oddechowe. 
 Kobieta: 
 - Położyliśmy ją na dole i robimy ten masaż serca, na ziemi położyliśmy, ale nie umiemy sobie poradzić. 
 Dyspozytor:  (powoli i wyraźnie podaje dalsze instrukcje)
 - Proszę położyć ręce na środku klatki piersiowej i masować obydwiema    rękami. Muszą być wyprostowane w stawie łokciowym. Należy wykonać 30    uciśnięć i pamiętać, by naciskać całym ciałem.  Proszę liczyć na głos,    abym słyszał! 
Kobieta wykonując kolejne czynności, powtarza każde słowo na głos za dyspozytorem. W międzyczasie pan Daniel po raz kolejny pyta czy został wykonany telefon ,,na trzy dziewiątki”?
 Kobieta: 
 - Tak. Dzwoniłam na 999, ale oni jadą z miasta i nie dojechali jeszcze. Nie wiem za ile przyjadą…
 
 Dyspozytor: 
 - Dobrze proszę pani, ja zaraz zadzwonię, ale proszę cały czas wykonywać masaż! 
 Kobieta: 
 - Tak, cały czas masaż. I nos zamknięty? 
 Dyspozytor: 
 - Tak, zatkać nos dwoma palcami i swoimi ustami objąć usta poszkodowanej. Wykonać dwa razy wdech. 
 Kobieta: 
 - Dmuchać? 
 Dyspozytor: 
 - Tak, dwa razy wdmuchnąć powietrze. Następnie, znowu 30 razy uciskać klatkę piersiową. 
Dyspozytor ciągle pozostawał w kontakcie z kobietą. Przez cały czas prowadził instrukcję masażu serca. Jednak po upływie 3 minut, połączenie zostało nagle przerwane… W słuchawce było słychać już tylko szum zerwanego połączenia… Daniel wrócił do swoich wcześniejszych zadań, lecz myśl o tym co się dalej stało z kobietą, nie dawała mu spokoju. Gdy zdążył już o tym zapomnieć, telefon zadźwięczał ponownie. To ta kobieta. Zadzwoniła, by podziękować za pomoc, pomoc w uratowaniu życia…
| Nadesłał:
            adStone | 
 Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract
						Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract			 ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”
						ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”			 BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie
						BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie			 Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI
						Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI			 AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%
						AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%			
Komentarze (0)