Motoryzacja » Samochody
Układ wykrywania pieszych w warunkach nocnych w Volvo
|  | 
| Zobacz więcej zdjęć » | 
Jak przystało na lidera w  dziedzinie bezpieczeństwa, koncern Volvo Cars pierwszy zastosował w  swoich samochodach szereg technologii automatycznego hamowania w  przypadku wykrycia zagrożenia. W 2006 roku pojawiła się pierwsza  generacja systemu zwiększenia siły hamowania, w 2010 do aut Volvo trafił  układ wykrywania pieszych połączony z pełnym hamowaniem; wreszcie w  2013 roku zaprezentowany został system wykrywania pieszych i  rowerzystów.
Volvo Cars oferuje dziś generację wymienionych wyżej systemów przystosowanych do warunków  nocnych. Dotyczy to systemów wykrywania pojazdów, pieszych i  rowerzystów.
„Współcześnie stosowane kamery radzą sobie o świcie i  o zmroku, gorzej jest w całkowitych ciemnościach. Problem znika przy  zastosowaniu nowej kamery – szybszej i bardziej czułej, z zaawansowaną  kontrolą ekspozycji” – powiedział Thomas Broberg.
O skuteczności  systemu można się było przekonać w tunelu wydrążonym w skale, który  niegdyś służył myśliwcom jako pas rozbiegowy i hangar. Podczas wolnej  jazdy w egipskich ciemnościach przed autem wyłaniał się manekin.  Samochód za każdym razem bezbłędnie hamował przed manekinem.
Nowa technologia po raz pierwszy trafiła do modelu Volvo XC90 pod koniec 2014 roku.    
    	
| Nadesłał:
            JK PR | 
 Jak projektować przestrzenie biurowe wspierające neuroróżnorodność?
						Jak projektować przestrzenie biurowe wspierające neuroróżnorodność?			 Sztuczna inteligencja zmienia pracę w terenie – AI na pierwszej linii
						Sztuczna inteligencja zmienia pracę w terenie – AI na pierwszej linii			
Komentarze (0)