Firma » Finanse
Trendy w motywacji pracowników
Najpopularniejszymi produktami stosowanymi w większości firm prowadzących programy motywacyjne są tradycyjne bony i nowoczesne, dające szerokie możliwości karty podarunkowe. 
 Coraz częśćiej jednak pracodawcy sięgają po inne metody motywowania pracowników. Poszukiwanie nowych sposobów budowania lojalności wynika z chęci dopasowania sposobu premiowania do faktycznych potrzeb pracowników. Obecna sytuacja na rynku oraz wydłużający się czas pracy sprawiają, że coraz więcej firm mających na względzie komfort pracy 
 personelu uświadamia sobie fakt, że odpowiednia dieta oraz pory posiłków są ważne dla 
 pracowników. Co za tym idzie rynek usług przedpłaconych odnotowuje rosnące zainteresowanie 
 kartami przeznaczonymi na dofinasowanie posiłków pracowników. 
W każdej firmie forma oraz miejsce spożywania posiłków jest inna. W Polsce tzw. kultura lunchowa bardzo rozwinięta np. w Stanach Zjednoczonych i zachodniej Europie nie jest jeszcze tak popularna. Co raz częściej jednak w czasie przerw śniadaniowych i obiadowych pracownicy korzystają z usług restauracji, kawiarni i barów bistro. Do wielu biur można również zamówić jedzenie przez telefon lub internet. Na terenie niektórych firm dla pracowników dostępna jest stołówka, a inne 
 przedsiębiorstwa nawiązują współpracę z firmami cateringowymi, które codziennie dostarczają 
 pracownikom zamówione posiłki. Niestety wciąż bardzo popularne jest spożywanie posiłku przy 
 biurku.  
Idealnym rozwiązaniem dofinansowania posiłków pracowników bez względu na możliwości 
 organizacyjne i preferencje pracowników są karty przeznaczone na posiłki. Jest to doskonałe narzędzie dla firm poszukujących nowoczesnych rozwiązań i śledzących najnowsze trendy. Co więcej wprowadzenie kart gwarantuje pracownikom możliwość wyboru posiłku w dowolnym miejscu.  Takie karty jak np. karta Ticket Restaurant firmy Edenred są akceptowane w kilkudziesięciu tysiącach punktów w całej Polsce. Pracownik dysponujący kartą może dokonywać płatności m.in. w kantynach, barach szybkiej obsługi, pizzeriach, piekarniach, kafeteriach firmowych czy restauracjach. Dzięki czemu sam decyduje czy otrzymaną kwotę przeznaczy na lunch poza biurem, zamówi danie na wynos lub kupi kanapkę 
 w drodze do pracy. Podobną rolę pełniły do niedawna bony żywieniowe, ale ze względu na ich 
 archaiczny charakter i wąską sieć akceptantów straciły na popularności na rzecz kart typu pre-paid.   
Poza oczywistymi korzyściami jakie z karty żywieniowej czerpie jej beneficjent wprowadzenie takiego rozwiązania oznacza wymierne profity dla firmy. Po pierwsze karty o wiele łatwiejsze w obsłudze niż tradycyjne bony i pomagają zaoszczędzić dużo czasu na ich dystrybucji i liczeniu. Wszystkie 
 zamówione karty doładowuje się wykonując tylko jeden przelew i to na różne kwoty. Karty mogą być zasilane wielokrotnie więc eliminuje to prawie całkowicie konieczność comiesięcznego wydawania świadczeń pracownikom. Przede wszystkim jednak Karta Ticket Restaurant jest najkorzystniejszym rozwiązaniem finansowym, co wiąże się z profitami 
 finansowymi zarówno dla pracodawcy jak i pracownika. Wartość kart przeznaczonych na posiłki jest zwolniona ze składki ZUS do 190 zł miesięcznie, ponieważ mogą być one realizowane tylko 
 w placówkach gastronomicznych przygotowujących i wydających posiłki w ramach prowadzonej 
 działalności, w placówkach żywienia przyzakładowego, stołówkach i bufetach. To bardzo ważna 
 informacja dla firm, które chcą mieć stuprocentową pewność, że organy podatkowe nie 
 zakwestionują systemu dofinansowania posiłków.    
Wprowadzenie systemu dofinansowania wyżywienia pracowników opartego na kartach Ticket Restaurant pozwala przedsiębiorstwu zaoszczędzić do kwoty 410,40 zł na jednego pracownika rocznie, w przypadku firmy zatrudniającej kilkaset czy kilka tysięcy osób daje to niebagatelną kwotę oszczędności.
Szczególną uwagę na możliwości, jakie daje system oparty na kartach żywieniowych powinni zwrócić również pracodawcy, których obowiązkiem jest zapewnienie pracownikom posiłku regeneracyjnego czy profilaktycznego.
 
                     
                 Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract
						Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract			 ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”
						ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”			 BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie
						BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie			 Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI
						Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI			 AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%
						AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%			
Komentarze (0)