Technologie » Internet
Sztuczna inteligencja spowoduje wybuch nowych miejsc pracy?
|  | 
| Zobacz więcej zdjęć » | 
Przełom  w technologii cloud, social media oraz mobile dały klientom dostęp do  informacji oraz możliwości wyboru, a także elastyczność większą niż  kiedykolwiek wcześniej. W rezultacie ponad połowa konsumentów (58 proc.)  przyznaje, że technologia znacząco zmieniła ich oczekiwania wobec tego  jak przedsiębiorstwa powinny się z nimi komunikować – 55 proc. z nich  liczy na personalizację oferty. Co piąty klient oczekuje, że do 2020  roku, firmy będę wyprzedać jego potrzeby i zgodnie z nimi sugerować  odpowiedni produkt. Co więcej, ponad połowa klientów deklaruje, że  zmieni markę, jeśli ta nie spełni ich potrzeb.
Big data odpowiedzią na personalizację
Personalizacja  nie jest możliwa bez danych dotyczących zachowań i wyborów klientów.  Samodzielnie nie da się przeanalizować wszystkich dostępnych danych oraz  wyciągnąć na ich podstawie odpowiednich wniosków – szczególnie przy  ogromnej liczbie klientów. Według badania Salesforce tylko 12 proc.  działów obsługi klienta oraz 18 proc. z działów sprzedaży ocenia swoje  umiejętności do gromadzenia wiedzy na temat cyklu życia klienta, jako  doskonałe bądź wybitne. – Tutaj z pomocą przychodzi sztuczna  inteligencja. Na rynku pojawiają się systemy, które dzięki rozwiązaniom  oferującym zaawansowane mechanizmy analityczne, nie tylko podpowiadają  określone rozwiązania w oparciu o analizę danych, ale także pokazują  prawdopodobieństwo osiągnięcia sukcesu przy zastosowaniu zaproponowanych  rozwiązań. Przykładem jest np. system Einstein – szuka on wzorców w  posiadanych danych oraz rekomenduje kolejne kroki, jakie powinniśmy  podjąć – mówi Jan Michalski, Lider Salesforce w Deloitte Digital
 
Korzyść dla konsumentów
Inteligentna  sprzedaż zwiększa wydajność i skraca czas pracy zespołom ds. sprzedaży i  obsługi klienta. 80 proc. oddziałów korzystających z metod opartych na  AI, przyznaje, że ma ona pozytywny wpływ na produktywność ich  przedstawicieli handlowych, a 74 proc. z nich odnotowuje wzrost  sprzedaży. Co jednak ważniejsze, sztuczna inteligencja pozwala firmom,  budować trwałą i pogłębioną relację z konsumentami. Jest to możliwe, bo  systemy oparte o AI mogą czasie rzeczywistym gromadzić informacje o  klientach i podejmować z nimi indywidualny dialog – na masową skalę. 83  proc. sprzedawców, którzy korzystają z inteligentnej sprzedaży,  odnotowało, iż pozwoliła im ona „zatrzymać klientów”. Natomiast 80 proc.  przyznało, że umożliwiło im pielęgnowanie relacji z klientami (również  tymi potencjalnymi).
 
AI zabierze miejsca pracy?
– Często się mówi, że sztuczna inteligencja zastąpi pracowników, chociaż już w tym roku Gartner powiedział, że wcale tak nie będzie. Sztuczna inteligencja tak jak maszyny parowe albo Windows spowoduje wybuch kolejnych miejsc pracy i jej nowych rodzajów, o których dzisiaj jeszcze nie wiemy. Na przykład osoby, które będą trenować sztuczną inteligencję albo wymyślać nowe sposoby ich użycia. AI nie zastąpi sprzedawców, a e wspomagać sprzedaż podpowiadając np. jaki następny produkt mogą zaproponować klientowi i jak go przedstawić w sposób bardziej interesujący – mówi newsrm.tv Jan Michalski.
| Nadesłał:
            Serwis_Newsrm.tv | 
 Jak projektować przestrzenie biurowe wspierające neuroróżnorodność?
						Jak projektować przestrzenie biurowe wspierające neuroróżnorodność?			 Sztuczna inteligencja zmienia pracę w terenie – AI na pierwszej linii
						Sztuczna inteligencja zmienia pracę w terenie – AI na pierwszej linii			
Komentarze (0)