Zdrowie » Ciało
Stewia alternatywą dla cukru
Warto przytoczyć kilka faktów na temat stewii aby przybliżyć dokładniej obraz tej mało znanej acz bardzo przyszłościowej rośliny.
Stewia jak wiadomo jest rośliną z Paragwaju, która powszechnie występuje jako słodzik, jest bowiem - uwaga – około 200 do 300 razy słodsza od sacharozy. Pomimo tak wysokiej słodkości, spożywanie nie wywołuje takich powszechnie spodziewanych skutków jak próchnica, wręcz przeciwnie, Stewia działa bakteriobójczo i pomiędzy bajki należy włożyć jakiekolwiek rozważania o jej szkodliwości. Stewia określana jest produktem przyszłości, ale nie ma się czemu dziwić, w końcu specyfika tego produktu jest wręcz szokująca. Kraje, w których powszechnie występuje to poza Paragwajem przede wszystkim Japonia, Chiny i kraje Ameryki Środkowej.
W Polsce to jeszcze wciąż egzotyczna roślina, ale można śmiało powiedzieć, że za parę lat z pewnością i u nas będzie powszechna. Co do samej uprawy, to Stewia jest rośliną wieloletnią i nie wytrzymuje spadku temperatury poniżej 0 stopni. Wyklucza to niejako możliwość uprawy w Polsce. Z pewnością jeżeli chodzi o tę roślinę, nasz kraj będzie stawiał na eksport. Stewia sięga około metra wysokości, z reguły jest jednak trochę niższa. Co ciekawe, Stewia oficjalnie nie została dopuszczona jako środek spożywczy w Unii Europejskiej. Władze tłumaczą swoją decyzję brakiem odpowiedniej ilości dokładnych badań. Stosowana jest natomiast min. w USA i Japonii. W Polsce obecnie funkcjonuje jedynie jako…kosmetyk. Tak, to prawda. Stewia jak się okazuje sprawdza się również jako środek do pielęgnacji jamy ustnej.
| Nadesłał:
            ewapotaniec | 
 Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract
						Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract			 ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”
						ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”			 BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie
						BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie			 Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI
						Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI			 AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%
						AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%			
Komentarze (0)