Gospodarka » Przemysł
Sprawdź, kto sprzedaje Ci energię!
|  | 
| Zobacz więcej zdjęć » | 
W imieniu  Grupy Kapitałowej PGE Kodeks podpisali: Marek Woszczyk, Prezes PGE  Polskiej Grupy Energetycznej oraz Paweł Prządka, Prezes PGE Obrót.  Kampanię patronatem objął Prezes Urzędu Regulacji Energetyki.
  
Kampania, której organizatorem jest Towarzystwo Obrotu Energią  (TOE), jest odpowiedzią na coraz liczniejsze skargi na nieuczciwe  praktyki przedstawicieli handlowych niektórych firm sprzedających  energię. Ofiarami handlowców firm sprzedażowych, podających się za  „przedstawicieli zakładu energetycznego”, którzy odwiedzają Klientów w  domach, najczęściej padają ludzie starsi i samotni. Podczas wizyty,  wprowadzając Klientów w błąd,  proponują oni podpisanie rzekomo  korzystniejszej  umowy. W rezultacie taka – nie zawsze świadoma -   zmiana sprzedawcy okazuje się niekorzystna z powodu dodatkowych opłat  (np. z tytułu dodatkowego ubezpieczenia zdrowotnego). Wiąże się to nie  tylko z większymi kosztami, ale także z problemami dotyczącymi  rozwiązania takiej umowy.
- Możliwość swobodnej zmiany sprzedawcy  przez Klientów indywidualnych jest fundamentem  wolnego rynku.  Konkurencja musi jednak służyć przede wszystkim Odbiorcom. Obowiązkiem  sprzedawców jest dołożenie należytej staranności, by potencjalny  Klient,  przed zawarciem umowy, miał wyczerpujące informacje o  przedstawionej mu ofercie – mówi Maciej Bando, Wiceprezes Urzędu  Regulacji Energetyki, wykonujący obowiązki Prezesa URE. 
Marek  Woszczyk, Prezes PGE Polskiej Grupy Energetycznej  S.A. podkreśla, że  Spółka promuje pełną, otwartą i wolną konkurencję, ale nie na zasadach  „wolnej amerykanki”.
 - Zależy nam na eliminowaniu z rynku metod  walki na brudne chwyty, półprawdy i niedopowiedzenia, które kryją  niektóre oferty. Bo jedna nieuczciwa oferta, jeden niezadowolony Klient,  zawsze oznacza spadek zaufania i pogorszenie reputacji  całej branży –  podkreśla Marek Woszczyk.
Konkurować na jasnych zasadach
W  ramach rozpoczętej kampanii Towarzystwo Obrotu Energią będzie zachęcać  Klientów, aby pytali akwizytorów o identyfikatory, uważnie czytali  proponowane  umowy i pamiętali o tym, że w przypadku podjecia pochopnej  decyzji mają 10 dni na rezygnację z umowy podpisanej poza siedzibą  sprzedawcy bez podania przyczyn.
- Chcemy walczyć o Klienta ceną  oraz jakością świadczonych usług. Dlatego tak ważne jest, by konkurować  na jasnych zasadach, pamiętając, że zawsze najważniejszy jest Klient –  podkreśla  Krzysztof Zamasz, Prezes Rady Zarządzającej TOE. 
Marek  Woszczyk podkreśla znaczenie podpisania Kodeksu przez największych  sprzedawców energii elektrycznej w Polsce. – To historyczne wydarzenie, w  którym przedstawiciele konkurujących  ze sobą na co dzień firm mówią  zgodnie, że na rynku energii elektrycznej najważniejszy jest Klient.
Kodeks Dobrych Praktyk  podpisały: PGE Polska Grupa Energetyczna, TAURON Polska Energia, ENEA, Energa, RWE Polska.
Więcej informacji na: www.toe.pl/sprawdzkto .
Piotr Wróbel
Specjalista  ds. Public Relations
  piotr.wrobel@gkpge.pl, tel. (17) 865 6124; 691911 525 
 
Marek Woszczyk, Prezes PGE Polskiej Grupy Energetycznej 
 
Paweł Prządka, Prezes PGE Obrót S.A.
PGE Obrót S.A. z siedzibą w Rzeszowie wchodzi w skład Grupy Kapitałowej PGE – największej grupy energetycznej w Polsce i jednej z największych firm energetycznych w Europie Środkowej. Spółka obsługuje ponad pięć milionów odbiorców energii elektrycznej – firm, instytucji i gospodarstw domowych. Podstawowym celem strategii marketingowej PGE Obrót SA jest stałe doskonalenie standardów obsługi klienta, poprzez wdrażanie nowoczesnych rozwiązań i stałą poprawę jakości świadczonych usług oraz dostosowanie oferty do zmieniających się potrzeb klientów i wymogów rynku. Spółka dąży do rozszerzenia oferty świadczonych usług w oparciu o produkty PGE.
 
                     
                 Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract
						Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract			 ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”
						ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”			 BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie
						BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie			 Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI
						Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI			 AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%
						AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%			
Komentarze (0)