Zdrowie » Dziecko
Śmiech to zdrowie. Ostatni odcinek bajki Atopowi Bohaterowie
|  | 
| Zobacz więcej zdjęć » | 
Podczas trwania kampanii zostało stworzonych pięć odcinków bajki terapeutycznej, we współpracy z autorką Roksaną Jędrzejewską Wróbel, ilustratorką Joną Jung, psychoterapeutką Martą Żysko-Pałubą oraz rodzicami małych atopików, którzy podzielili się doświadczeniami związanymi z chorobą dzieci. Innowacyjność projektu polega na odejściu od mówienia o AZS jedynie w kontekście problemów skóry, a skupieniu się również na jej psychologicznym aspekcie.
Każdy z odcinków, poprzez przygody dwóch głównych bohaterów – Emila i Emilki, opowiada o ograniczeniach związanych z AZS i sposobach radzenia sobie z negatywnymi emocjami, które mu towarzyszą. Na końcu każdej opowieści bohaterowie otrzymują wyjątkowe tarcze, które symbolizują cechę, jaką wykazały się dzieci, aby przezwyciężyć codzienne ograniczenia i swoje słabości.
Jak napisała na końcu ostatniego odcinka bajki jej autorka, Roksana Jędrzejewska Wróbel: „Teraz nasi Atopowi Bohaterowie mają już cały komplet: Tarczę Cierpliwości, Tarczę Wytrwałości, Tarczę Umiejętności, Tarczę Odwagi i Tarczę Humoru. Jeśli tylko nauczą się ich używać, tarcze pomogą im zmierzyć się z ograniczeniami, które niesie ze sobą atopowe zapalenie skóry. Dzięki tym pięciu tarczom, codziennie będą mogli nie tylko oswajać AZS, ale także czuć swoją moc. A ona jest wielka! Większa niż najbardziej dokuczliwa choroba”.
Przez cały okres trwania kampanii bajkę przeczytało swoim dzieciom około 20 tys. osób. W ramach akcji wokół tematu AZS powstała aktywna i zaangażowana społeczność, złożona z ponad 12 tys. rodziców i opiekunów chorych dzieci. Dzięki wsparciu i interakcji rodzice odważyli się mówić głośno o chorobie i o tym, jaki radzić sobie z psychiką małego atopika.
Realizowane w ramach kampanii aktywności, sprowokowały ponadto społeczną dyskusję w mediach, wokół choroby i nietolerancji wobec chorych na AZS dzieci.
Organizatorem kampanii „Atopowi Bohaterowie” jest marka Emolium®, dla której ważna jest poprawa komfortu życia osób z przykrymi dolegliwościami skórnymi, w tym m.in. AZS. Partnerami akcji są: Instytut Matki i Dziecka, Polskie Towarzystwo Dermatologiczne oraz Komitet Ochrony Praw Dziecka.
| Nadesłał:
            Nepentes | 
 Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract
						Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract			 ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”
						ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”			 BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie
						BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie			 Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI
						Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI			 AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%
						AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%			
Komentarze (0)