Technologie » Internet

Sharp Europe – Przyspieszenie rozwoju branży usług IT w Europie. Według raportu IDC.

Sharp Europe – Przyspieszenie rozwoju branży usług IT w Europie. Według raportu IDC.
Zobacz więcej zdjęć »
Sharp Europe był ostatnio przedmiotem raportu IDC Vendor Profile. Dokument zatytułowany „Sharp Europe Connects the Dots to Accelerate IT Services Business Growth” podsumowuje dotychczasową ewolucję Sharp w zakresie usług informatycznych na rynku europejskim oraz przedstawia ambitne plany rozwoju.

Strategiczna transformacja Sharp w kierunku usług IT

Od 2019 roku Sharp Europe realizuje konsekwentną strategię dywersyfikacji, wychodząc poza swoje tradycyjne obszary działalności. Jak wskazuje raport IDC Vendor Profile: „w obszarze usług IT, firma osiągnęła średnioroczne tempo wzrostu (CAGR) na poziomie 10%, wychodząc od relatywnie niskiego poziomu przychodów. Sharp zakłada utrzymanie tego tempa wzrostu w zakresie usług IT, tj. średniorocznej stopy wzrostu (CAGR) na poziomie 10%, do 2031 roku".

Nowa strategia koncentruje się na dostarczaniu klientom zintegrowanych i bezpiecznych rozwiązań, wspierających przejście do zaawansowanych środowisk cyfrowych.

Kluczowe przejęcia rozszerzające możliwości firmy Sharp

IDC wskazuje na trzy strategiczne przejęcia, które stanowią fundament rozszerzania oferty usług IT Sharp w Europie:

Complete IT (Wielka Brytania, 2019): „Firma Complete IT powstała w 1992 r. Choć początkowo jej działalność koncentrowała się na południu Anglii, dzisiaj prowadzi dziewięć biur i współpracuje z ponad 140 ekspertami ds. technologii w całym kraju".

ITpoint AG (Szwajcaria, 2021): „Założona w 2002 roku firma ITpoint AG (ITP) oferuje kompleksowy pakiet zintegrowanych rozwiązań, usług w chmurze i usług zarządzanych oraz doradztwa. Obecnie zatrudnia ponad 100 osób i posiada dwa centra danych obsługujące ponad 3 PB danych".

Apsia (Francja, 2024): „Firma Apsia z siedzibą we Francji działa na rynku od 1998 r., oferując szeroki zakres usług, m.in.: oparte na chmurze planowanie zasobów przedsiębiorstwa (ERP), zarządzanie relacjami z klientami (CRM), cyberbezpieczeństwo, analityka danych/sztucznej inteligencji i chmury obliczeniowej, a także doradztwo biznesowe i doradztwo IT oraz usługi wdrożeniowe. Działa w Hiszpanii, Włoszech i Francji. W roku obrotowym 2022 osiągnęła przychód na poziomie 22,5 mln euro i zatrudnia obecnie ponad 130 specjalistów".

Dzięki tym przejęciom firma Sharp jest w stanie oferować bardziej kompleksowe rozwiązania IT, obejmujące usługi zarządzane, infrastrukturę chmurową i usługi cyberbezpieczeństwa, a tym samym skutecznie zaspokajając zróżnicowane potrzeby klientów z wielu sektorów i regionów geograficznych.

Silne kompetencje Sharp w zakresie cyberbezpieczeństwa i zgodności z przepisami

W obliczu nowych wymogów regulacyjnych, takich jak unijna dyrektywa NIS2, cyberbezpieczeństwo stanowi jedno z najpoważniejszych wyzwań, przed którymi stoją dziś europejskie firmy.

Europejskie Centrum Wsparcia Technologicznego Sharp (ETSC) z siedzibą w Warszawie oferuje wielojęzyczne, całodobowe, zarządzane usługi bezpieczeństwa i monitoringu, pomagając klientom skutecznie zarządzać ryzykiem cyberbezpieczeństwa. Dzięki tej strategicznej inwestycji klienci Sharp otrzymują kompleksowe wsparcie w zakresie bezpieczeństwa - od rozwiązań zapór sieciowych, po zarządzane usługi wykrywania i reagowania (MDR).

W raporcie IDC Vendor Profile stwierdzono: „Sharp współpracuje z wyspecjalizowanymi partnerami w zakresie bezpieczeństwa, oferując klientom szkolenia z zakresu świadomości cyberzagrożeń, doradztwo oraz skuteczne rozwiązania zabezpieczające".

„CyberSmart: Sharp UK od 2021 r. współpracuje z firmą CyberSmart w zakresie dostarczania klientom w Wielkiej Brytanii rozwiązania Cyber Essentials jako usługi. Współpraca ta została rozszerzona i Cyber Essentials jest obecnie hostowany w Niemczech, co umożliwia wsparcie klientów z całej Europy, zobowiązanych do przestrzegania rygorystycznych regulacji prawnych".

„Nimblr: Sharp nawiązał partnerstwo z firmą Nimblr w celu świadczenia szkoleń z zakresu bezpieczeństwa cybernetycznego. Nimblr, z siedzibą w Malmö w Szwecji, zatrudnia obecnie około 60 osób w Szwecji, Danii, Portugalii i Finlandii (od lutego 2025 r.); w marcu 2025 r. planowane jest uruchomienie oddziału w Norwegii".

Sharp zapewnia widoczne sukcesy klientom

Profil IDC zawiera konkretne przykłady, które obrazują, jak rozwój usług IT firmy Sharp przekłada się na realne korzyści dla klientów:

OEX Cursor: „OEX Cursor to firma oferująca usługi sprzedaży i marketingowe, która działa w Polsce od ponad 20 lat. Utrzymuje długotrwałe relacje z wiodącymi markami, dla których kluczowe wskaźniki efektywności (KPI) są mierzalnym wyznacznikiem sukcesu. Zatrudnia w Polsce około 500 osób, ma ponad 7 tys. podwykonawców, a w 2023 r. osiągnęła przychód na poziomie 67,2 mln euro. Prowadzi jednocześnie około 90 aktywnych projektów i zwróciła się do Sharp o wsparcie przy skalowaniu operacji detalicznych, bazując na synergii technologii, doświadczenia i fachowej wiedzy".

Bertschi Bakery: „Bertschi Bakery, założona w 1896 r. w Szwajcarii, powierzyła zarządzanie swoją infrastrukturą informatyczną firmie Sharp IT Services. Dzięki temu może skoncentrować się na swojej działalności, tj. dostarczaniu ponad tysiąca produktów piekarniczych swoim klientom, takim jak linie lotnicze".

Te przykłady jasno pokazują, że rozszerzona oferta usług IT firmy Sharp przekłada się na wymierne rezultaty biznesowe, potwierdzając słuszność strategicznych decyzji leżących u podstaw rozwoju firmy na rynku europejskim.

Co to oznacza dla obecnych i potencjalnych klientów?

Raport IDC Vendor Profile potwierdza spójną wizję strategiczną oraz skuteczność operacyjną Sharp Europe. Dla obecnych i przyszłych klientów jest to dowód wiarygodności, niezawodności i kompetencji Sharp jako kompleksowego dostawcy usług IT, zdolnego do zarządzania złożonymi środowiskami cyfrowymi na wielu rynkach europejskich.

 

Współpraca z firmą Sharp oznacza:

1.    Udokumentowane doświadczenie: ponad 600 wykwalifikowanych specjalistów IT wspiera ponad 1,5 tys. firm w całej Europie - 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

2.    Kompleksowe portfolio usług: od cyberbezpieczeństwa i infrastruktury chmurowej, przez zarządzane usługi, po wdrożenia systemów ERP i CRM oraz doradztwo w zakresie transformacji cyfrowej.

3.    Silne bezpieczeństwo i zgodność z przepisami: proaktywne wsparcie w zakresie zgodności z regulacjami (takimi jak NIS2) oraz zarządzania ryzykiem cybernetycznym.

Ciągłe zaangażowanie firmy Sharp

Firma Sharp konsekwentnie łączy zasoby i kompetencje na wszystkich europejskich rynkach, dzięki czemu jest idealnie przygotowana, by ułatwiać firmom każdej wielkości nawigowanie po złożonym krajobrazie technologicznym, wspierać ich innowacyjność i pomagać im osiągać strategiczne cele cyfrowe.

Źródło: IDC Vendor Profile, Sharp Europe Connects the Dots to Accelerate IT Services Business Growth, dokument nr EUR153233925, marzec 2025r. 



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Lucky Monday PR&Events
http://www.luckymonday.pl

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »