Kultura » Kultura
Rycerz z Promotechu trafił na pałacowe salony
|  | 
| Zobacz więcej zdjęć » | 
Wiesław Motybel, jeden z pracowników Promotechu, a po godzinach pasjonat i rzeźbiarz, na swój sposób postanowił uczcić jubileusz 30-lecia firmy. Artysta zaprojektował naturalnych rozmiarów, stalową rzeźbę, w której wykonaniu uczestniczyli też dwaj inni pracownicy - Wojciech Adamski i Mateusz Konczerewicz. By wspomóc Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy zarząd spółki postanowił wystawić dzieło na licytację i znalazł godnego nabywcę. Rzeźba trafiła do XVIII-wiecznej posiadłości, Pałacu w Wysokiej, w którego odrestaurowanie zaangażował się jego obecny zarządca - Igor Machnik.
- Pałac przez lata był centrum kultury i naszym celem nadal jest propagowanie głównie kultury i historii, ale także rękodzieła i ważnych akcji społecznych - mówi Igor Machnik. - Ta rzeźba zaś jest dziełem konkretnych ludzi; przedstawia postać króla i w tym sensie nawiązuje do historii; a my uczestnicząc w jej licytacji wspieramy cenną inicjatywę społeczną, jaką jest WOŚP - wszystkie nasze założenia zostały więc spełnione, a przy okazji mogliśmy pomóc chorym dzieciom.
Pałac w Wysokiej został wybudowany w połowie XVIII wieku przez ród v. Skrbeńskich. Po 1945 roku został przejęty przez PGR i przeznaczony na mieszkania. Kompletnie zrujnowany obiekt 10 lat temu trafił w prywatne ręce i jest sukcesywnie odrestaurowywany. Mimo prac, pałac jest udostępniany do zwiedzania podczas licznych imprez kulturalnych. W latach świetności pomieszczenia zamku były bogato zdobione licznymi stiukami i malowidłami ściennymi, których fragmenty zachowały się do dnia dzisiejszego.
 
                     
                 Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract
						Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract			 ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”
						ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”			 BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie
						BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie			 Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI
						Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI			 AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%
						AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%			
Komentarze (0)