Firma » Reklama
Reklama, która sprzedaje
![]() |
| Zobacz więcej zdjęć » |
W reklamowaniu nie powinno się zgadywać, ani teoretyzować.
Powinieneś uczyć się na błędach swoich, ale przede wszystkim na błędach innych. Bo po co samemu powtarzać błędy, które zostały już kiedyś przez kogoś popełnione.
Takie przesłanie zawiera książka, którą Claude C. Hopkins - odnoszący ogromne sukcesy copywriter - napisał przed kilkudziesięcioma laty. Jego dzieło to „Reklamowanie według naukowych zasad” (Scientific advertising) – chyba najczęściej cytowana i przytaczana książka w historii reklamy.
Na zaledwie kilkudziesięciu stronach zmieścił Hopkins istny arsenał wskazówek i technik reklamowych. Wręcz bezcenny dla każdego, kto ma cokolwiek do czynienia z reklamą. Równie istotne są jego ostrzeżenia: czego nigdy nie robić, a czego unikać w reklamie.
Jego filozofia zawsze była prosta i jasna. Reklama musi przynieść zysk. Ma obowiązek sprzedać produkty, które reklamuje. Każdy cent wydany na reklamę, musiał się zwrócić z nawiązką. Nie było usprawiedliwienia dla kontynuowania kampanii, które nie spełniały tego warunku.
Takie podejście to celny strzał w oczekiwania zmagających się z rynkiem i konkurencją producentów artykułów wszelkiego rodzaju, zarówno samochodów, jak i medykamentów, czy produktów żywnościowych.
Produkty, do reklamy których przystępował Hopkins, zaczynały znikać z półek sklepowych jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. (Niezależnie od tego, jak długo zalegały te półki wcześniej.)
Dlatego Hopkins miał zawsze pełen portfel zamówień, a jego książka, pomimo upływu lat, wciąż stanowi źródło inspiracji dla reklamowych profesjonalistów.

Banki centralne rynków wschodzących stoją na rozdrożu
Grudniowa Magia bonusów w Grupie Murapol z pulą lokali z rabatami o wartości nawet 139 tys. zł
Sukces polskiej technologii. BikeID z cyfrowym znakowaniem rowerów wygrywa konkurs w Berlinie
Komentarze (0)