Społeczeństwo » Szkolnictwo i nauka
PROF. PRZEMYSŁAW WAINGERTNER - "WRZESIEŃ 1939." - UNIWERSYTET ŁÓDZKI W EMPIKU
|  | 
| Zobacz więcej zdjęć » | 
Trudno oprzeć się wrażeniu, że paradoksalnie kampania wrześniowa 1939 r. to jeden z najlepiej opisanych, a zarazem wywołujący wciąż wielkie emocje, wątpliwości i pytania okres najnowszych dziejów Polski. Kontrowersje zaczynają się już na poziomie nazewnictwa i jego kontekstów: kampania wrześniowa, czy wojna obronna Polski 1939 r.? Później jest już tylko gorzej. Czy i jak można było uniknąć Września? Wojsko Polskie – największa, czy najbardziej zaniedbana i zapóźniona technologicznie armia Międzymorza? To zaledwie próbka pytań, jakie wciąż zadają sobie historycy i amatorzy-pasjonaci przeszłości. Pytań, na które odpowiedzi będą szukane także podczas czwartego już wykładu w ramach comiesięcznego cyklu „Projekt wiedza - Uniwersytet Łódzki w Empiku”. Wygłosi go prof. Przemysław Waingertner z Uniwersytetu Łódzkiego i jednocześnie wiceprezes Polskiego Towarzystwa Historycznego w Łodzi.
| Nadesłał:
            iwona.kazmierczak@empik.com | 
 Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract
						Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract			 ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”
						ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”			 BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie
						BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie			 Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI
						Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI			 AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%
						AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%			
Komentarze (0)