Gospodarka » Żywność
Polskie Fermy: rośnie popyt na jaja z wolnego wybiegu
|  | 
| Zobacz więcej zdjęć » | 
- Od dwóch lat obserwujemy zmniejszający się popyt na jajka. Spożycie jaj spadło w okresie od 2010 do 2013 roku o kilkadziesiąt procent, do poziomu 142 sztuk jaj na osobę - przyznaje Bartłomiej Chłodnicki, prezes zarządu Polskich Ferm - Grupy Producentów Sp. z o.o., jednego z największych dystrybutorów jaj konsumpcyjnych w naszym kraju. 
- Branża zmaga się nie tylko z mniejszym zapotrzebowaniem na jajka, ale także z wysokimi kosztami produkcji wynikającymi z rosnących cen pasz oraz niską ceną jaj w Europie - dodaje B. Chłodnicki. 
Jak podkreśla prezes Polskich Ferm, jajka cieszą się zainteresowaniem konsumentów głównie w okresie od września do Wielkanocy. Ich sprzedaż spada po świętach, a tendencja ta utrzymuje się do końca sierpnia. Największy popyt odnotowywany jest zaś nie (jakby się mogło wydawać) przed Wielkanocą, lecz w okresie poprzedzającym Boże Narodzenie. Konsumenci najchętniej wybierają jajka średnie (M) i duże (L). 
Asortyment grupy obejmuje jaja różnego rodzaju, także produkty niszowe takie jak: jaja kur zielononóżek, jaja przepiórcze, czy jaja Omega 3 od kur karmionych specjalną mieszanką paszową zawierającą więcej nienasyconych kwasów tłuszczowych DHA Omega 3. Grupa Producentów z Korfantowa dystrybuuje także jaja Bio Organic pochodzące z gospodarstw posiadających stosowne certyfikaty przyznawane producentom żywności ekologicznej. 
W ofercie nie brak również  jaj z chowu alternatywnego, m.in. wolnowybiegowych. - Obserwujmy coraz większą popularność jaj z wolnego wybiegu, Ich sprzedaż rośnie, spada natomiast zainteresowanie jajkami z chowu klatkowego - mówi prezes Polskich Ferm. 
''Od kur, które chodzą, gdzie chcą'' - to nie tylko prosty opis jaj z chowu wolnowybiegowego, ale przede wszystkim hasło kampanii promującej Kurkę Wolną -  należącą do Polskich Ferm pierwszą w Polsce markę jaj od kur z wolnego wybiegu. 
Kurkę Wolną wspierają utrzymane w dowcipnej konwencji działania marketingowe obejmujące stronę internetową, fanpage oraz reklamy, które mają zachęcać do kupna jaj oznaczonych numerem ''1''  i dostarczać informacji na ich temat. Produkty marki Kurka Wolna są dostępne w sieciach handlowych  w całej Polsce
- Możemy już zaobserwować efekty naszej kampanii reklamowej. Jaja marki Kurka Wolna są dostępne w wielu sieciach handlowych, jak i w handlu tradycyjnym. Zaobserwowaliśmy znaczny wzrost sprzedaży jaj z wolnego wybiegu i otrzymujemy pozytywne opinie od naszych konsumentów – przyznaje B. Chłodnicki. 
Niespełna dwa lata temu jajka z wolnego wybiegu dystrybuowane przez Polskie Fermy zdobyły prestiżowy certyfikat Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego ''Doceń polskie'' realizowanego pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Godło nadawane jest na dwa lata, dlatego też jajka te zostaną ocenione ponownie podczas zbliżającego się XII audytu żywności organizowanego w ramach programu. Jeśli wynik certyfikacji i tym razem będzie pozytywny,  na opakowaniach jajek (także tych marki Kurka Wolna) będzie mógł widnieć logotyp programu jednoznacznie określający pochodzenie produktu oraz jego wysoką jakość.
Audyt odbędzie się 30 kwietnia w Krakowie.
* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny ''Doceń polskie''
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl 
Celem programu ''Doceń polskie''  jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu ''Doceń polskie'' zajmuje się piątka specjalistów zawodowo związana z żywnością i technologią żywienia, która tworzy Lożę Ekspertów. Zasiada w niej m.in. reprezentant Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, a także członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni. 
Twórca programu ''Doceń polskie'' jest  także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych. Celem projektu jest propagowanie wspólnego gotowania wśród pasjonatów kuchni, którzy swoją wiedzą i przepisami dzielą się w Internecie. Dzięki ogólnopolskiemu konkursowi, warsztatom i pokazom kulinarnym, blogerzy mają okazję do spotkań, poznawania nowych miejsc i produktów, wymiany doświadczeń, nauki oraz dobrej zabawy. 
* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny ''Doceń polskie''
www.docenpolskie.pl
Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s.c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70
Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
	| Nadesłał:
            Adventure Media | 
 Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract
						Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract			 ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”
						ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”			 BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie
						BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie			 Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI
						Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI			 AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%
						AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%			
Komentarze (0)