Motoryzacja » Samochody
Osiem faktów o Volvo 440, których nie znaliście
|  | 
| Zobacz więcej zdjęć » | 
- Volvo 440 było także dostępne w wersji policyjnej – było  wykorzystywane jako standardowy radiowóz zarówno przez krajowe siły  policyjne, jak też przez lokalne służby porządkowe w takich krajach, jak  Holandia.
- Seria 400 nigdy nie była oferowana w wersji kombi,  ale dwie zewnętrzne firmy designerskie proponowały swym klientom takie  odmiany. ASC Detroit ze Stanów Zjednoczonych stworzył design i plany  konstrukcyjne, zaś francuski Heuliez zbudował prototyp 440 kombi. Jeden z  tych samochodów stanowi dziś element kolekcji w Muzeum Volvo.
- Projekt  Volvo 440 stworzył Peter van Kuilenburg, designer w Volvo Car B.V., ale  jego kształt bazował na prototypie G4, narysowanym przez szefa Działu  Designu – Jana Wilsgaarda.
- Pewna holenderska firma oferowała  zestaw do przeróbki na kombi. Klapa bagażnika była usuwana i w jej  miejsce montowano dach, boczne okna i klapę z włókna szklanego. Volvo  nie miało z tym nic wspólnego – nawet nie wyraziło zgody na takie  zabiegi „tuningowe”.
- W roku 1992 w serii imprez rallycrossowych  brało udział Volvo 440, do którego zamontowano silnik Volvo 2.3 16V o  mocy 715 KM. Auto to miało także napęd 4×4.
- Model 440 Turbo był seryjnie wyposażany w komputer podróżny, który wyświetlał zużycie paliwa, średnią prędkość, zasięg, temperaturę oleju i płynu chłodzącego, a także temperaturę zewnętrzną. Po włączeniu zapłonu, wyświetlacz pokazywał komunikat „OK”, jeśli poziom oleju był prawidłowy.
- 1  grudnia 1991 r. Volvo Car B.V. zakończyło produkcję serii 400. Dalszym  wytwarzaniem zajęła się firma NedCar B.V. Nowy producent był wspólną  własnością rządu holenderskiego, Volvo Personvagnar AB oraz Mitsubishi  Motors.
- Poprzednikiem serii 400 był pojazd koncepcyjny LCP 2000. Projekt „Light Component Project” zapoczątkowano w roku 1983, a jego produktem był ultralekki pojazd, w pełni jeżdżący. LCP 2000 stworzono z różnych lekkich materiałów. Miał poprzecznie zamontowany silnik i napęd na przednie koła.
Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
	| Nadesłał:
            JK PR | 
 Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract
						Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract			 ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”
						ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”			 BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie
						BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie			 Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI
						Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI			 AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%
						AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%			
Komentarze (0)