Firma » Biznes
Optymalne wykorzystanie powierzchni centrum logistycznego
                ![]()  | 
        
| Zobacz więcej zdjęć » | 

 
Ustawiane  pod kątem domki przeładunkowe, bramy segmentowe i wyposażenie z zakresu  techniki przeładunku do nowych hal spółki Teamlog dostarczyła firma  Hörmann. Projekt uwzględniał ograniczoną ilość miejsca na terenie  zakładu oraz jak najbardziej elastyczne wykorzystanie stacji  przeładunkowych.  
Podstawą przedsięwzięcia było nawiązanie długotrwałej  współpracy: firma SAF Holland produkująca osie do pojazdów zleciła  spółce Teamlog w Aschaffenbergu globalną logistykę części zamiennych.  Aby zagwarantować optymalną i terminową realizację dostaw, oferująca  usługi logistyczne spółka zdecydowała się wybudować w miejscu swojej  siedziby halę komisjonowania i halę magazynową wyposażoną w dziewięć  bram segmentowych i stacje do przeładunku towarów. Powstał budynek o  powierzchni 13.500 metrów kwadratowych – w ten sposób optymalnie  wykorzystano ostatnią dostępną na terenie przedsiębiorstwa powierzchnię.   
Do najważniejszych założeń projektu należało stworzenie jak  największej zadaszonej powierzchni użytkowej, co udało się dzięki  zastosowaniu specjalnych bram przemysłowych i rozwiązań z zakresu  techniki przeładunku. Aby oszczędzić powierzchnię przeznaczoną na plac  manewrowy dla samochodów ciężarowych, zdecydowano się na zastosowanie  domków przeładunkowych ustawionych pod kątem. Zarówno domki, jak bramy  segmentowe i rampy przeładunkowe dostarczyła firma Hörmann.
Domki  przeładunkowe ustawiane na zewnątrz przed halą są rozwiązaniem, które  pozwala efektywnie zarządzać energią i oszczędza miejsce. To oznacza  możliwość wykorzystania całej powierzchni wewnątrz hali aż po jej ściany  zewnętrzne. 
Domki przeładunkowe ustawione pod kątem sprawiają,  że samochody ciężarowe nie muszą podjeżdżać do hali pod kątem prostym. W  ten sposób oszczędzić można wiele miejsca na placu manewrowym.
Pod katem 160 stopni
Przed  podjęciem decyzji o zakupie ośmiu domków przeładunkowych firma Teamlog  przetestowała różne kąty ich ustawienia, co pozwoliło ustalić, jaka jest  optymalna ilość miejsca potrzebna na manewrowanie ciągnikami  siodłowymi. Należało bowiem zagwarantować bezproblemową możliwość  manewrowania pojazdami na terenie firmy nawet w godzinach największego  ruchu. Działy przyjmowania i wydawania towarów firmy Teamlog obsługują  bowiem nawet do 60 samochodów na dobę. Firma Hörmann oferuje różne  warianty domków przeładunkowych ustawianych pod kątem od 30 do 150  stopni. Najkorzystniejszym rozwiązaniem okazała się tu wersja specjalna  ustawiana pod kątem 160 stopni – najbardziej ułatwiająca kierowcom  manewrowanie pojazdem.  
Ściany boczne i dachy domków  przeładunkowych typu LHP 2 są wykonane z ocieplanych paneli warstwowych o  grubości 60 mm, co skutecznie chroni przed działaniem czynników  atmosferycznych i ogranicza przenoszenie hałasu podczas przeładunku.
Bramy segmentowe SPU F42
W  przypadku zastosowania domków przeładunkowych brama dokowa nie zamyka  się na rampie przeładunkowej, lecz jest prowadzona za nią i zamyka się  na posadzce hali. To zapewnia dobrą izolację otworu w hali w godzinach  przestoju stacji przeładunkowej. Firma Teamlog zdecydowała się na  przemysłowe bramy segmentowe typu SPU F42. Zbudowane z ocieplanych  stalowych segmentów o grubości 42 mm gwarantują dobrą izolacyjność  cieplną. Wszystkie bramy wyposażone są w odporne na zarysowania  przeszklenie Duratec, które zapewnia dobrą widoczność i dostęp  naturalnego światła do hali. 
Rampy przeładunkowe  
W  nowych halach postawiono na dwie wersje wykonania hydraulicznych ramp  przeładunkowych o różnej nośności (obciążeniu znamionowym): wybrano  sześć hydraulicznych ramp przeładunkowych typu HRT o obciążeniu  znamionowym 6 kN (6 t) i dwie rampy przeładunkowe typu HTL 2 o  obciążeniu znamionowym 9 kN (9 t). Pomost przeładunkowy jednej z nich ma  długość ponad 3,5 m, co umożliwia niwelowanie bardzo dużych różnic  poziomów między dokiem przeładunkowym a skrzynią ładunkową pojazdu.
Skuteczne uszczelnienia 
Jednolity  wariant wykonania zastosowano natomiast w ośmiu uszczelnieniach bram,  naprowadzaczach kół oraz w parach odbojnic najazdowych, które dopełniają  wyposażenia stacji przeładunkowych. Zakrzywione po łuku stalowe rury  naprowadzaczy kół typu WMB, które zamontowano do podłoża przed domkami  przeładunkowymi, tworzą swoisty tor naprowadzający koła i pomagają  kierowcy w centralnym ustawieniu pojazdu przed dokiem przeładunkowym. 
Uszczelnienia  bram typu DSL posiadają równoległe ramiona, które mogą poruszać się  zarówno w płaszczyźnie poziomej, jak i pionowej. Na skutek nacisku na  uszczelnienie bramy przednia rama unosi się nieco w górę, co pozwala  uniknąć uszkodzeń. Nachylona do przodu czołowa część uszczelnienia  umożliwia odprowadzanie wody deszczowej w kierunku przedniej krawędzi.
Doskonała amortyzacja
W  przypadku odbojnic najazdowych firma Teamlog wybrała wytrzymałe modele  SB 20. Te stalowe odbojnice są zbudowane z amortyzującego na całej  powierzchni wewnętrznego gumowego rdzenia i wytrzymałej zewnętrznej  stalowej płyty, która -  aby zapewnić statyczne odciążenie - opiera się  na krawędzi rampy. Kątowa płyta ochronna mocowana na odbojnicy  równomiernie rozkłada siły wywierane przez podjeżdżający samochód  ciężarowy na całą powierzchnię odbojnicy i skutecznie chroni ją przed  zużyciem. Doskonałą amortyzację zapewnia, umieszczony za stalową płytą,  odbojnik oktagonalny z ośmioma pustymi komorami. Taka odbojnica  najazdowa gwarantuje świetną amortyzację i jest bardzo trwała.
Szybki serwis
Przy  rozstrzyganiu przetargu na dostawę bram i rozwiązań z zakresu  techniki  przeładunku kierowano się nie tylko jakością i ceną, ale także  efektywnymi usługami serwisowymi. Skuteczność serwisu firmy Hörmann  potwierdzono już wkrótce, gdy zamontowana na poziomie posadzki brama  została uszkodzona na skutek uderzenia przez pojazd. Technicy firmy  Hörmann błyskawicznie przyjechali na miejsce i naprawili usterkę. 
Przemysłowa  brama segmentowa montowana na poziomie posadzki służy do obsługi małych  samochodów dostawczych, które codziennie odbierają przesyłki  ekspresowe. Podobnie jak osiem pozostałych bram segmentowych jest ona  otwierana i zamykana elektrycznie. W ośmiu bramach dokowych zamontowano  skonstruowany przez firmę Hörmann napęd osiowy typu WA 300 S4, który  nadaje się przede wszystkim do mniejszych i ekonomiczniejszych obiektów  logistycznych.
Cicho i bezpiecznie 
Wpływ  na ekonomiczność przemysłowych bram segmentowych ma też wyposażenie ich  w napędy z funkcją łagodnego rozruchu i zatrzymania. To rozwiązanie  oszczędza mechanizm bramy i gwarantuje jej cichą pracę, a jednocześnie  wydłuża żywotność i obniża koszty konserwacji. Dzięki dostępnemu  standardowo ograniczeniu siły, po napotkaniu na przeszkodę brama cofa  się automatycznie. 
Bezpieczeństwo zwiększa też wymagany  przepisami mur przeciwpożarowy, który wnętrze hali dzieli na dwa  sektory. Na ich granicy zainstalowano szeroką przeciwpożarową bramę  przesuwną FST 90-1 firmy Hörmann. W razie pożaru brama zamyka się  automatycznie i przez 90 minut chroni przed przedostaniem się ognia na  sąsiedni obszar hali. Ta ocynkowana brama posiada zintegrowane  bezprogowe drzwi przejściowe, co pozwoliło oszczędzić dodatkowe miejsce  na drzwi ewakuacyjne w murze przeciwpożarowym.
Do  nowych hal spółki Teamlog firma Hörmann dostarczyła ustawiane pod kątem  domki przeładunkowe oraz bramy i wyposażenie techniki przeładunku.
Wszystkie bramy wyposażono w odporne na zarysowania przeszklenie Duratec. 
Jedna ze stacji przeładunkowych wyposażona jest w rampę przeładunkową o długości 3,5 m.
 
Zakrzywione po łuku stalowe rury naprowadzaczy kół pomagają kierowcy w centralnym ustawieniu pojazdu w doku. 
Stalowe odbojnice najazdowe SB 20 zapewniają doskonałą amortyzację. 
Przemysłowa  brama segmentowa montowana na poziomie posadzki we frontowej fasadzie  służy do obsługi małych samochodów dostawczych.
Skonstruowany przez firmę Hörmann napęd osiowy typu WA 300 S4 
to ekonomiczne rozwiązanie przede wszystkim do mniejszych obiektów logistycznych. 
Przeciwpożarowa brama przesuwna FST 90-1 firmy Hörmann 
ze zintegrowanymi bezprogowymi drzwiami przejściowymi pozwala oszczędzić miejsce na drzwi ewakuacyjne w murze przeciwpożarowym.
Hörmann Polska
press box    
    	

                    
                
						Domowy kisiel żurawinowy z malinami			
						Tenda Polska wprowadziła nowy Mesh Wi-Fi 7 i nową akcję cashbackową			
						Czy Polacy uprawiają jeszcze „grobing” i jaki wpływ ma na nas Dzień Wszystkich Świętych			
						Płatności powtarzalne BLIK dostępne w Credit Agricole			
Komentarze (0)