Kultura » Kultura
OKNOPLAST po raz kolejny sponsorem Vistula Folk Festival

W trakcie tego święta muzyki i  folkloru publiczność będzie miała okazję podziwiać na scenie występy  artystów z Bułgarii, Argentyny, Słowacji, Indii i Polski. Podobnie jak w  poprzednim roku, jednym ze sponsorów imprezy został OKNOPLAST, a w  wydarzenie zaangażował się także płocki partner handlowy premium firma  Bastion.  
Po raz pierwszy impreza została zorganizowana jeszcze w latach  60. Zainicjowano wtedy w Płocku Mazowiecką Wiosnę Kulturalną, która  stała się początkiem spotkań w klimacie folklorystycznym. Z czasem event  wpisał się w lokalną historię, najpierw jako Festiwal Folklorystyczny, a  następnie pod nazwą – Festiwal Folkloru i Sztuki Ludowej. W latach 80.  Inicjatywa została jednak zawieszona, a reaktywacji doczekała się  dopiero w 2012 roku. Wtedy całe wydarzenie postanowiono przemianować na  Vistula Folk Festival.
Muzyka będzie rozbrzmiewać w całym mieście
Tegoroczna  edycja imprezy, której głównym organizatorem jest Płocki Ośrodek  Kultury i Sztuki, tradycyjnie już zgromadzi publiczność na Starym Rynku,  w amfiteatrze oraz w Parku Północnym. Uczestnicy na scenie będą mogli  zobaczyć m.in. występ bułgarskiego zespołu Ivan Valev, jak również  zabawić się do południowoamerykańskich rytmów podczas koncertu „Gran  Ballet Argentino”. Ulicami Starego Miasta ruszy ponadto korowód  folklorystyczny, a artyści wykonają utwory także podczas mszy świętej w  Bazylice Katedralnej.
– Cieszymy się, że jako Grupa OKNOPLAST  po raz kolejny mogliśmy wesprzeć tak wyjątkową inicjatywę jak Vistula  Folk Festival. Nasza firma prowadzi działalność na różnych rynkach, od  Francji po Węgry, i w każdym z tych krajów spotykamy się z inną tradycją  czy kulturą. Ich poszanowanie jest dla nas wyjątkowo istotne.  Zaangażowanie w wydarzenie pielęgnujące i przedstawiające bogaty dorobek  kulturalny rozmaitych obszarów i regionów jest dla nas więc czymś  naturalnym – powiedziała Magdalena Cedro-Czubaj, Dyrektor Marketingu Grupy OKNOPLAST.
Dla  podkrakowskiego przedsiębiorstwa, które obchodzi w tym roku swoje  25-lecie, jest to kolejna działalność na rzecz kultury. Na przestrzeni  lat firma wsparła ponad 30 inicjatyw z tego obszaru, w tym m.in. wystawę  sztuki z cyklu Jasiński&Friends, Konkurs dla Młodych Architektów  czy Konkurs Young Design dla młodych projektantów.
Do tej pory w  ramach festiwalu wystąpili wykonawcy z ponad dwudziestu krajów, w tym z  Gruzji, Meksyku, Ukrainy, Brazylii, Węgier, Nowej Zelandii, Słowacji,  Tajlandii, Rosji czy Białorusi. Głównym celem imprezy jest zachęcenie do  troski o polską kulturę ludową oraz poznania kultur innych krajów.
OKNOPLAST
press box
    
    	
 
                     
                 Jak projektować przestrzenie biurowe wspierające neuroróżnorodność?
						Jak projektować przestrzenie biurowe wspierające neuroróżnorodność?			 Sztuczna inteligencja zmienia pracę w terenie – AI na pierwszej linii
						Sztuczna inteligencja zmienia pracę w terenie – AI na pierwszej linii			
Komentarze (0)