Motoryzacja » Samochody
Najpopularniejsze pokontraktowe i nowe auta sprzedawane w 2017 r. Raport Master1.pl
|  | 
| Zobacz więcej zdjęć » | 
Według raportu Master1.pl, sieci sprzedaży samochodów nowych i używanych należącej do Grupy Masterlease, klienci coraz chętniej decydują się na samochody pokontraktowe. W 2017 roku na ich zakup zdecydowało się ponad 4 tys. klientów firmy, co stanowi 30 proc. wszystkich sprzedanych aut.
– Auta używane są nadal bardzo popularne w Polsce, głównie ze względu na niższą cenę. Kierowcy wiedzą już, że najlepiej kupować je w miejscach, w których mogą zapoznać z pełną historią serwisową pojazdu. Dlatego coraz częściej przeglądają oferty salonów z autami pokontraktowymi. W sieci sprzedaży Master1.pl są to w większości auta 2-, 3- i 4-letnie, bo właśnie tyle najczęściej trwają kontrakty leasingu czy wynajmu długoterminowego – mówi Grzegorz Grodecki, Dyrektor Operacyjny Grupy Masterlease.
Najpopularniejsze modele samochodów używanych
W 2017 r. największą popularnością wśród samochodów pokontraktowych cieszyły się auta marki Opel i Skoda, które stanowiły 14% sprzedaży oraz Ford (11%) i Hyundai (8%).
Najchętniej kupowanymi modelami były Opel Astra z silnikiem o pojemności 1.7 TDI w wersji wyposażeniowej Enjoy oraz Ford Focus z silnikiem Diesla o pojemności 1.6 litra w popularnej wersji wyposażeniowej Trend. Na kolejnych miejscach uplasowały się samochody francuskich producentów: Citroen Berlingo Van z silnikem 1.6 HDi, Reanult Kangoo Maxi Pack z silnikiem 1.5 dCI oraz Peugeot 308 w wersji Access z silnikiem Diesla o pojemności 1.6 HDi.
| Najpopularniejsze używane model w 2017 r. | 
| Astra IV 1.7 CDTI Enjoy | 
| Focus 1.6 TDCi Trend | 
| Berlingo Van 1.6HDi | 
| Kangoo 1.5 dCi Maxi Pack Clim | 
| 308 1.6 HDi Access | 
- Firmy, które nabywają pojazdy dla swoich pracowników już od kilku lat odchodzą od wykorzystywania samochodów w standardowym wyposażeniu. Dziś samochód służbowy jest często benefitem i formą docenienia pracownika. Z kolei przedsiębiorcy z sektora MŚP, często auto firmowe wybierają dla siebie. Dlatego zwracają więc uwagę na bogatsze wyposażenia czy moc silnika. W rezultacie, w ślad za rynkiem pierwotnym, wśród aut pokontraktowych pojawiają się coraz ciekawsze wersje wyposażeniowe samochodów – dodaje Dyrektor Operacyjny Grupy Masterlease.
Opel bezkonkurencyjny wśród nowych aut
Wśród nowych samochodów marką, która najczęściej przyciągała kierowców był Opel. Pojazdy tego niemieckiego producenta stanowiły aż 23% sprzedaży. Na kolejnych miejsca uplasowały się samochody marki Skoda i Hyundai ze sprzedażą na poziomie 15%.
Modelem, który cieszył się największą popularnością był Opel Astra V w dwóch wariantach: kombi z silnikiem CDTI o pojemności 1.6 litra w wersji wyposażeniowej Enjoy oraz hatchback z silnikiem o pojemności 1.4 lita. A także model Opel Corsa E hatchback z silnikiem 1.4 wersji wyposażeniowej Enjoy.
Kolejne miejsca na podium zajął Fiat 500 z silnikiem o pojemności 1.2 w wersji wyposażeniowej POP –oraz dwa modele koreańskiego producenta Hyundai: I30 1.4 Hatchback w wersji wyposażeniowej Classic oraz Tucson 1.6 GDI w wersji wyposażeniowej Comfort.
| Najpopularniejsze nowe modele aut w 2017 r. | 
| Opel Astra V 1.6 CDTI Enjoy Kombi | 
| Opel Corsa E 1.4 Enjoy 5DR hatchback | 
| Fiat 500 1.2 POP Hatchback 3DR | 
| Opel Astra V 1.4 T ENJOY Hatchback 5DR | 
| HYUNDAI i30 1.4 Classic + Hatchback | 
| HYUNDAI Tucson 1.6 GDI Comfort 2WD Kombi | 
| Nadesłał:
            brandscope | 
 Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract
						Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract			 ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”
						ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”			 BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie
						BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie			 Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI
						Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI			 AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%
						AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%			
Komentarze (0)