Technologie » Internet
Młodzi wymuszają nowe kanały w obsłudze klienta
|  | 
| Zobacz więcej zdjęć » | 
Komunikatory jak WhatsApp czy Instagram stają się preferowanym kanałem kontaktu z markami dla młodego pokolenia. Najnowsze badania firmy CommBox pokazują, że tradycyjne metody obsługi klienta w 2024 roku w coraz większym stopniu nie spełniały już oczekiwań Pokolenia Z. Taka sytuacja zmusza firmy do rewizji swoich strategii komunikacji.
Według badań CommBox, które zostały przeprowadzone na grupie ponad 1000 konsumentów w Wielkiej Brytanii, WhatsApp jest najchętniej wybieranym kanałem kontaktu z markami wśród osób w wieku 16-24 lat, a zaraz za nim plasuje się Instagram. To diametralna różnica w porównaniu ze starszymi grupami wiekowymi - tylko 34% przedstawicieli Pokolenia Z preferuje kontakt telefoniczny, podczas gdy wśród osób powyżej 55. roku życia odsetek ten sięga 61%.
"Obserwujemy fundamentalną zmianę w preferencjach komunikacyjnych młodszych konsumentów, co dotyczy całego świata zachodniego. O ile starsze pokolenia nadal preferują rozmowę telefoniczną, młodzi oczekują możliwości kontaktu przez te same kanały, których używają na co dzień, czyli głównie komunikatory" – komentuje Krzysztof Lewiński, CEO Armatis Polska, wiodącego outsourcera obsługi klienta i sprzedaży w Europie.
Badania pokazują również, że młodzi konsumenci są bardziej skłonni do dzielenia się swoimi doświadczeniami związanymi z obsługa klienta. Aż 90% przedstawicieli Pokolenia Z deklaruje, że podejmie działania po zetknięciu się ze złą obsługą klienta: 44% przestanie korzystać z usług marki, a 33% zwróci się do konkurencji. Co więcej, 24% podzieli się negatywną opinią w mediach społecznościowych.
„Ta zmiana wymaga od firm nie tylko wdrożenia nowych kanałów komunikacji, ale także całkowitego przemyślenia procesów obsługi klienta. Młode pokolenie oczekuje dostępności 24/7 i możliwości płynnego przechodzenia między różnymi kanałami kontaktu. I nie jest skore do wybaczania błędów” – tłumaczy Krzysztof Lewiński
Jak dodaje przedstawiciel Armatis, to pokazuje, jak ważne jest dostosowanie się do oczekiwań młodych konsumentów. Negatywne recenzje mogą mieć dziś ogromny wpływ na biznes, bo aż 80% potencjalnych klientów rezygnuje z zakupów po przeczytaniu niepochlebnych opinii. Z drugiej strony, pozytywne doświadczenia mogą znacząco zwiększyć sprzedaż. Dobre recenzje podnoszą współczynnik konwersji nawet o 270%.
Warto zauważyć, że tylko 43% brytyjskich konsumentów było zadowolonych z obsługi online w ostatnim roku.
"To jasny sygnał, że firmy muszą przyspieszyć transformację cyfrową swoich contact center. W Armatis stawiamy na rozwiązania omnikanałowe, które pozwalają zaspokoić potrzeby wszystkich grup wiekowych, jednocześnie zapewniając spójne doświadczenie klienta niezależnie od wybranego kanału kontaktu" – podsumowuje Krzysztof Lewiński.
Dodatkowe informacje o Armatis   Armatis to firma wywodząca się z Francji, która od ponad 30 lat tworzy rozwiązania outsourcingowe dla przedsiębiorstw. Dotyczą one wielokanałowego wsparcia klienta, sprzedaży, helpdesku oraz innych rozwiązań B2C i B2B, które są dostarczane w ponad 14 językach i zgodnie z wizją zawartą w haśle „Your customer first”. Ofertę Armatis wyróżnia przede wszystkim elastyczność, która umożliwia klientom łatwe i szybkie skalowanie zespołu obsługi klienta i sprzedaży stosowanie do potrzeb, ale także know-how wynikający z ponad 30 lat działalności na rynku, innowacyjność i wypracowane procesy zarządzania. Armatis aktualnie zatrudnia na całym świecie ok. 9000 osób, a w Polsce ok. 2000. Dodatkowe informacje na temat Armatis Polska są dostępne na stronie: https://www.armatis.com/pl.
    
    	
| Nadesłał:
            PRS | 
 Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract
						Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract			 ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”
						ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”			 BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie
						BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie			 Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI
						Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI			 AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%
						AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%			
Komentarze (0)