Motoryzacja » Transport
Megaciężarówki Dachser przemierzają czeskie drogi
Pozwala to na transportowanie większej liczby przesyłek przy jednoczesnym wykorzystaniu tylko dwóch długich zestawów zamiast trzech konwencjonalnych pojazdów.
Zastosowanie takiego rozwiązania stało się możliwe dzięki niedawnej decyzji czeskiego rządu o szerszym dopuszczeniu dłuższych kombinacji ciężarówek do jazdy. Dzięki temu firmy logistyczne mogą teraz ubiegać się o pozwolenia na użytek długich zestawów na określonych trasach. Maksymalna długość takiej megaciężarówki to 25,25 m przy dopuszczalnej masie całkowitej 48 ton. Pojazdy te muszą się poruszać przede wszystkim po autostradach i nie mogą przekraczać torów kolejowych. Odległość między punktami załadunku lub rozładunku a wjazdem na najbliższą autostradę nie może zaś przekraczać 10 km. Blisko 170-kilometrowy odcinek między Ostrawą a Brnem doskonale spełnia wszystkie te wymagania, dzięki czemu Dachser jest w stanie optymalizować tam swoje przewozy przy użyciu długich pojazdów. Zestaw, w skład którego wchodzi jedna naczepa typu mega i jeden kontener BDF, może pomieścić 104 palety. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu dwupoziomowego załadunku - rozwiązania, które jest od lat wykorzystywane przez Dachser. Wdrożenie do użytku dwóch takich pojazdów na trasie Ostrawa-Brno przełożyło się zwiększenie przestrzeni ładunkowej o 40%. Międzynarodowy operator używa dłuższych ciężarówek również w innych krajach europejskich, takich jak Niemcy, Szwecja czy Hiszpania. Obecnie ich zastosowanie jest ograniczone przepisami, które różnią się w zależności od państwa. Obostrzeniami objęta jest także kwestia przekraczania nimi granic. W Polsce transportowanie towarów megaciężarówkami jest dozwolone tylko po uzyskaniu specjalnych zezwoleń.
Nadesłał:
PractumConsulting
|
Komentarze (0)