Firma » Bankowość
Mamy uczą dzieci, jak oszczędzać
|  | 
| Zobacz więcej zdjęć » | 
Wyniki badań Credit Agricole wskazują, że temat oszczędzania, zarządzania budżetem zaczyna zajmować coraz ważniejsze miejsce w codziennych rozmowach rodziców z dziećmi. Często robi to 32 proc. kobiet, sporadycznie 43 proc. Oznacza to, że edukacja finansowa z inicjatywy mam pojawia się w 75 proc. polskich rodzin. To duża zmiana pokoleniowa. 45 proc. tych Polek przyznaje, że z nimi rodzice nie poruszali takich wątków.
- Od lat mówi się, że edukacja finansowa w Polsce nie jest na wysokim poziomie. To bardzo dobrze, że rodzice poruszają z dziećmi kwestie związane z zarządzeniem budżetem, odkładaniem pieniędzy. Zapewni im to lepszy start w dorosłość - mówi Katarzyna Kierzkowska, badaczka z Credit Agricole.
Jeśli chodzi o edukację finansową dzieci, to także ojcowie chętnie podejmują ten temat. 27 proc. z nich robi to często, a 46 proc. sporadycznie. Niewielu z nich, podobnie jak badanych matek, doświadczyło takich rozmów ze swoimi rodzicami. Co ciekawe, tutaj odsetek jest jednak wyższy niż w przypadku kobiet.
- Zakładam, że w kolejnych latach odsetek rodziców, którzy uczą swoje dzieci finansów, będzie jeszcze wyższy. Teraz 9 proc. rodziców powiedziało nam, że nie rozmawia o tym dziećmi, bo są jeszcze za małe - dodaje Katarzyna Kierzkowska.
Młodzi potwierdzają, że źródłem informacji o oszczędzaniu, zarządzaniu budżetem jest przede wszystkim rodzina, ale także znajomi. Tak deklaruje 32 proc. przedstawicieli pokolenia Zet (16-25 lat).
- Mówi się, że pokolenie Zet zrewolucjonizuje świat finansów. Pieniądze przestają być dla nich tematem tabu, również wtedy, kiedy otwarcie deklarują, że ich na coś nie stać lub nie chcą na coś przeznaczyć pieniędzy. Częściej także podejmują działania, żeby poprawić swoją sytuację finansową - wyjaśnia Katarzyna Kierzkowska.
Credit Agricole od lat bada oszczędnościowe postawy Polaków, wspiera edukację finansową i promuje świadome zarządzanie budżetem. Wykorzystuje w tym celu wiele działań, m.in. animuje już ponad 7,8 tys. społeczność #WyzwanieOszczędzanie na profilu Facebook.
*Badanie CAWI zrealizowane w sierpniu 2024 roku, na panelu badawczym Ariadna, N=2084, próba ogólnopolska, reprezentatywna, wiek 16+.
| Nadesłał:
            prca | 
 Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract
						Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract			 ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”
						ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”			 BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie
						BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie			 Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI
						Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI			 AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%
						AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%			
Komentarze (0)