Kultura » Kultura
Laufen ekologicznie na wystawie „Podziel się wodą”
Jedną z imprez towarzyszących była wystawa „Podziel się wodą” na placu galerii Sfera. Aranżacja przestrzeni autorstwa biura projektowego Januszówka oraz studentów Wydziału Architektury Krajobrazu z Wyższej Szkoły im. J. Tyszkiewicza w nietypowy sposób wykorzystała produkty marki Laufen. W zainstalowanym przed galerią ogrodzie pełnym zielonej roślinności znalazły się elementy wyposażenia łazienki z serii ILBAGNOALESSI One, a wszystko po to, żeby zwrócić uwagę mieszkańców na konieczność oszczędzania wody każdego dnia. Ta kwestia związana jest w dużej mierze z użytkowaniem przestrzeni łazienkowej, ponieważ właśnie w tym miejscu woda wykorzystywana jest w największych ilościach. Coraz większe jej zużycie sprawia, że naturalny świat fauny i flory ulega degradacji – stąd pomysł na nietypowe połączenie roślinności z ceramiką sanitarną.
Do ekspozycji wykorzystano wannę, umywalkę oraz miskę WC marki Laufen z serii ILBAGNOALESSI One. Jej twórcą jest urodzony we Włoszech architekt i projektant Stefano Giovannoni, który jako jeden z niewielu projektantów potrafi łączyć w swoich pracach cechy wyjątkowe z popularnymi. Żartobliwy, lekko ekscentryczny styl umywalek zaskakuje i pobudza fantazję, nie zaniedbując funkcjonalności produktów. Dzięki powłoce LCC, ceramika jest szczególnie łatwa do utrzymania w czystości oraz spełnia najwyższe standardy higieniczne. Umywalka prezentowana na wystawie została wyposażona w ekologiczne baterie Curveprime, które za sprawą wmontowanej głowicy ceramicznej Ecototal, pozwalają na oszczędzanie wody oraz energii potrzebnej na jej ogrzanie. W ekspozycji wykorzystano również kolumnę natryskową z kolekcji marki Laufen.
Wystawa „Podziel się wodą” trwała od 21 do 24 czerwca 2013 roku.
Nadesłał:
AgencjaS4
|
Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract
ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ. WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”
BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie
Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce – od koncepcji po realizację z AI
AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%
Komentarze (0)