Społeczeństwo » Społeczeństwo
"KONSUMER 2025" - 5 pokoleń. 40 insightów!
|  | 
| Zobacz więcej zdjęć » | 

Co  łączy babcię, która streamuje Netfliksa, z wnukiem, który pisze referat  z pomocą ChatGPT? Dlaczego trzydziestolatka z kredytem i psem kupuje  weekendy w SPA, a pięćdziesięciolatek spłaca hipotekę i szuka planu C? I  dlaczego kampania „do wszystkich” to dziś kampania do nikogo? Na te  pytania odpowiada raport „Konsumer 2025” – strategiczne kompendium  stworzone przez Berry Kolektyw Kreatywny z myślą o tych, którzy zawodowo  projektują komunikację marek: strategach, marketerach, brand  managerach, plannerach, twórcach contentu, agencjach i domach mediowych  oraz wszystkich tych, którzy chcą lepiej zrozumieć współczesnego,  polskiego konsumenta.  
Berry Kolektyw Kreatywny publikuje właśnie raport „KONSUMER  2025” – strategiczne narzędzie dla wszystkich, którzy chcą komunikować  się z klientami celnie, a nie koniecznie głośno. To przewodnik po pięciu  pokoleniach polskich konsumentów: Baby Boomers, Gen X, Milenialsach,  Gen Z i Alfach. Każde z nich opisane jest nie przez pryzmat wieku, ale  doświadczeń, napięć, marzeń i stylu życia. Znajdziemy tu nie tylko  kulturowe moodboardy i dane demograficzne, ale też konkretne tropy  komunikacyjne, scenariusze zakupowe i ponad 40 insightów gotowych do  pracy – od kampanii po persony i briefy do AI.
Ten raport nie  opowiada o stereotypach. Opowiada o rzeczywistości. O tym, że 9,9  miliona Baby Boomersów to najbardziej lojalna, a często i najbogatsza  grupa konsumencka w Polsce – z emeryturą, spłaconym mieszkaniem i  gotowością do wspierania finansowo dzieci i wnuków. O tym również, że  Gen X żyje w trybie sandwich – między kredytem, obowiązkami wobec  starszych i wsparciem młodszych, a Milenialsi są wypaleni, zadłużeni,  ale wciąż głodni sensu i rozwoju. Gen Z zaś ufa znajomym, nie reklamom,  scrolluje 6 godzin dziennie i szuka marki z „RIGCZ-em”. A Alfa? Alfa zna  swój język, swój filtr, swój świat – od Minecrafta po emotkę, która  znaczy więcej niż całe zdanie.
„Zamiast domysłów i metrykalnych  skrótów – zebraliśmy rzetelne dane z ponad 50 źródeł: od GUS-u, przez  CBOS i Kantar, po EY, Deloitte i MindGenic. Ułożyliśmy je w jeden  raport, który pomaga zrozumieć, co dziś naprawdę napędza decyzje  konsumenckie – i dlaczego nie mają one nic wspólnego z wiekiem w  dowodzie” – mówi Marcin Mystkowski, strateg i CEO BERRY Kolektyw  Kreatywny.
„KONSUMER 2025” powstał w oparciu o autorską metodę  „mind and machine” – łączącą doświadczenie ludzi rozumiejących marki z  analizą i syntetyzacją danych przy wsparciu AI. Raport jest gotowy do  integracji z modelami językowymi i narzędziami sztucznej inteligencji –  można go filtrować po potrzebach, insightach i pokoleniach, a jego  zawartość służy jako „prompt fuel” do tworzenia komunikacji, person i  scenariuszy kampanii.
Przede wszystkim jednak jest to opowieść o  Polsce. O jej różnorodności, napięciach i potencjale. O tym, jak żyją  dziś ci, którzy dorastali z książeczką mieszkaniową, i ci, którzy  dorastają z TikTokiem. O tym, co nas dzieli i co nas łączy – i jak to  wykorzystać, by projektować efektywną komunikację.
Raport można pobrać pod tym linkiem: https://kolektywkreatywny.pl/konsumer-raport-2025/ 
Berry Kolektyw Kreatywny    
    	
 
                     
                 Zyxel Networks prezentuje bezhasłowe logowanie i zabezpieczenia oparte na sztucznej inteligencji
						Zyxel Networks prezentuje bezhasłowe logowanie i zabezpieczenia oparte na sztucznej inteligencji			 MODA PYTA O TOŻSAMOŚĆ I KORZENIE. FINALIŚCI KONKURSU ZŁOTA NITKA 2025 WYBRANI
						MODA PYTA O TOŻSAMOŚĆ I KORZENIE. FINALIŚCI KONKURSU ZŁOTA NITKA 2025 WYBRANI			
Komentarze (0)