Rozrywka » Rozrywka
Kogo Polacy uważają za rodzinę?
Z badań przeprowadzonych przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie ING Życie wynika, że pomimo zmian społecznych i demograficznych, rodzina jest ciągle jedną z najważniejszych wartości w życiu Polaków. Kojarzy się ona ze szczęściem, zaufaniem oraz ciepłem. 60 proc. badanych łączy rodzinę z najbliższymi, 46 proc. z domem, a nieco ponad 20 proc. z miłością. 
Kogo uważamy za rodzinę? 
Z raportu „Rodzina w obiektywie ING Życie” wynika, że rodzina to przede wszystkim dzieci - odpowiedzi takiej udzieliło 80 proc. badanych. Na kolejnym miejscu, najczęściej wymieniani są rodzice -70 proc. respondentów. Kontrowersje budzi natomiast małżonek – za rodzinę uznało go zaledwie 54 proc. Polaków. Dziadków wskazało 33 proc. badanych, a rodzeństwo – 24 proc. Dalsi krewni: ciotki i wujkowie, rodzeństwo cioteczne, kuzyni, szwagrowie i szwagierki wymieniani są znacznie rzadziej, bo tylko przez 13 proc. społeczeństwa. 
Z jakim modelem rodziny mamy obecnie do czynienia? 
Wśród Polaków w wieku 25-50 lat dominuje rodzina tradycyjna – 74% respondentów określiło swój stan cywilny jako zamężna/żonaty. Systematycznie jednak rośnie liczba rozwodów. W 2009 roku zawarto 250 tys. nowych małżeństw, a rozwiodło się 65 tys. par (dla porównania, w latach 80. rozpadało się co 10. małżeństwo).
    
    	
| Nadesłał:
            Multi_Communications | 
 Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract
						Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract			 ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”
						ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”			 BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie
						BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie			 Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI
						Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI			 AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%
						AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%			
Komentarze (0)