Motoryzacja » Jednoślady
Jazda na rowery
|  | 
| Zobacz więcej zdjęć » | 
Przeczytaj również
We włoskim mieście Ferrara, osób podróżujących rowerem jest aż 31%, w Amsterdamie 27%. Imponujące dane z zagranicy świadczą o przemyślanej polityce transportowej, która zachęca ludzi do przesiadania się na rower, zamiast korzystania z samochodów. W Polsce jeszcze trzeba wiele zmienić i dużo wody musi upłynąć, aby dogoniła państwa UE w tej kwestii.
Ścieżki to nie wszystko
Budowa dróg rowerowych nie rozwiąże problemów z infrastrukturą rowerową, choć one są podstawą. Bardzo ważne są także bezpieczeństwo rowerzystów i udogodnienia, takie jak stojaki na rowery (przykładowo takie), przechowalnie jednośladów czy nawet ich wypożyczalnie. 
Wszystko to wpływa na podniesienie jakości korzystania z takiej formy transportu, która jest bardzo ekologiczna, a przy tym dobroczynnie wpływa na organizm.
Różne przeszkody
Jeśli chodzi o drogi dla jednośladów, nie zawsze są one takie jakby chcieli rowerzyści. Przede wszystkim jest ich za mało, dużo za mało. Co prawda powoli zaczyna się to zmieniać i miasta  angażują się w tego rodzaju projekty, jednak jeszcze dużo pracy przed nimi. 
Jeśli już te ścieżki są, nierzadko są dzielone ze ścieżkami dla pieszych, którzy równie często z nich korzystają. Trasy te nie są przystosowane w odpowiedni sposób dla rowerzystów. Zdarza się, że droga jest nierówna, źle oznaczona i można spotkać na jej środku np. znaki i słupy. 
Nierzadko do ich budowy wybiera się materiały, które nie tylko nie są dobrą nawierzchnią do jazdy, to w dodatku ulegają uszkodzeniom po kilku sezonach użytkowania.
Rowery na jezdni
W miastach też trudno spotkać wydzielone pasy rowerowe na jezdni pomimo faktu, że jest to dobre rozwiązanie. Sprawdzają się świetnie na tych drogach, gdzie ruch jest ograniczony do 50 km, a jezdnie są w miarę szerokie. 
Powstanie takich wydzielonych pasów na drodze uświadomiłoby wielu kierowcom, że rowerzyści, tak jak i oni, są pełnoprawnymi uczestnikami ruchu drogowego. 
Poza tym takie rozwiązanie to także inna korzyść. Pojawienie się pasów dla rowerzystów, niejako zmusiłoby kierowców samochodów do ściągnięcia nogi z gazu. 
Jednak takiego rodzaju rozwiązania są rzadkie w Polsce. Szkoda, ponieważ płynie z nich wiele korzyści. Efektem tego stanu rzeczy często jest brak infrastruktury rowerowej bądź budowane są ścieżki, które nie spełniają wymagań.
Brak udogodnień
Być może ludzie zaczęliby korzystać z jednośladów jeśli miasta wprowadziłyby pewne udogodnienia. 
Przechowalnie i stojaki na rowery to czubek góry lodowej. Są niezwykle ważne. Trudno wybrać się na zakupy pozostawiając rower na zewnątrz, w żaden sposób niezabezpieczony. Jest to prosta droga do pozbycia się jednośladu. Dlatego niezwykle są takie miejsca, które umożliwiałyby rowerzystom ich użytkowanie. 
Infrastruktura rowerowa pozostawia w Polsce wiele do życzenia. Będzie to trwało tak dopóki dopóty nie zostaną wdrożone odpowiednie plany i przepisy. Ważna jest także świadomość społeczeństwa, w szczególności kierowców są, że rowerzyści mają pełne prawo do korzystania z jezdni.
Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
	| Nadesłał:
            s4ww | 
 Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract
						Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract			 ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”
						ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”			 BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie
						BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie			 Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI
						Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI			 AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%
						AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%			
Komentarze (0)