Motoryzacja » Transport
Jak podróżują Polacy?
|  | 
| Zobacz więcej zdjęć » | 
Jak wynika z badania, po mieście najchętniej poruszamy się komunikacją miejską i prywatnym samochodem. Okazuje się, że blisko połowa z nas – 47%, korzysta z komunikacji miejskiej dojeżdżając do pracy lub na uczelnię. Samochodem w te miejsca jeździ ponad 2 razy mniej Polaków, auto wybiera 19% ankietowanych. Zupełnie inaczej wyglądają wyprawy po zakupy, 41% ankietowanych do sklepu przeważnie chodzi pieszo. Komunikacja miejska nie jest tu tak popularna, jak w przypadku trasy z domu do pracy i z powrotem – wybiera ją zaledwie 22% respondentów, podczas gdy samochodem na zakupy jeździ 28% Polaków. Rzadziej zabieramy auto na spotkania towarzyskie – 17% ankietowanych zadeklarowało, że jeździ nim spotkać się ze znajomymi.
W trasie najpopularniejsza podróż autem
W wyjazdach za miasto najczęściej korzystamy z samochodu, szczególnie udając się w odwiedziny do rodziny lub znajomych – ten środek transportu wybiera 40% respondentów. 38% z nich wykorzystuje w tym celu samochód prywatny, jedynie 2% jeździ autem służbowym. Łącznie jednak transport publiczny jest wybierany nieco częściej, w sumie 46% ankietowanych wskazało w tym obszarze na któryś ze środków transportu zbiorowego, w tym pociąg 22% osób oraz bus lub autokar kolejne 24% respondentów.
Przewaga samochodu nad transportem publicznym
Samochód mimo wszystko wydaje się nam znacznie korzystniejszy od komunikacji publicznej, w mieście, jak i poza nim. Przewaga samochodu w świadomości respondentów jest szczególnie duża, kiedy planują podróż za miasto. Komunikacja miejska ma w trasie trzykrotnie mniej zwolenników, tę formę transportu wybiera 21%, niż własny samochód, który wskazało 62% uczestników badania „Mobilność w oczach Polaków” zleconego przez Volkswagen Financial Services. Posiadacze samochodów są najbardziej przekonani o wyższości własnego auta nad transportem publicznym, w mieście 52% kierowców uważa samochód za dużo korzystniejszy, a kolejne 18% za nieco korzystniejszy, niż transport publiczny. Poza miastem takie przekonanie jest jeszcze wyraźniejsze, za korzystniejszy samochód uważa 76% kierowców, w tym 54% za dużo korzystniejszy.
    
    	
Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
	| Nadesłał:
            MultiComm | 
 Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract
						Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract			 ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”
						ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”			 BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie
						BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie			 Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI
						Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI			 AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%
						AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%			
Komentarze (1)
A może Volkswagen by się zainteresował stroną http://stopvw.pl ?