Dom » Wnętrza
IKEA zebrała 7,7 miliona euro dla uchodźców
|  | 
| Zobacz więcej zdjęć » | 
Środki te zostaną przekazane przez IKEA Foundation na rzecz Biura Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych do spraw Uchodźców (UNHCR). Pozwolą one UNHCR zapewnić oświetlenie i energię dla ponad 350 tysięcy dzieci i rodzin żyjących w obozach dla uchodźców w Etiopii, Czadzie, Bangladeszu i Jordanii. To z kolei przyczyni się do znacznej poprawy warunków życia oraz wzrostu bezpieczeństwa w tych miejscach.
Przeczytaj również
- Adgar ma kierownika sprzedaży usług przechowywania danych w swojej serwerowni
- Richard Clare zostanie uhonorowanynagrodą 2012 CEEQA Lifetime Achievement Award
- Promocja Selektywnej Zbiórki Odpadów Opakowaniowych w Wybranych Dzielnicach Warszawy
- Jak skutecznie segregować odpady opakowaniowe - praktyczne rady
Kampania „Jaśniejsza przyszłość dla uchodźców” była realizowana we wszystkich sklepach IKEA na świecie w okresie od 3 lutego do 29 marca 2014 roku. W ramach akcji IKEA Foundation zobowiązała się przekazać 1 euro od każdej sprzedanej w tym czasie żarówki LEDARE (żarówki w technologii LED) na rzecz UNHCR. Dzięki zebranym środkom organizacja będzie mogła dostarczyć do obozów dla uchodźców w Etiopii, Czadzie, Bangladeszu i Jordanii ładowane energią słoneczną latarnie uliczne i lampy do stosowania wewnątrz pomieszczeń oraz inne rozwiązania korzystające z energii odnawialnej, jak na przykład efektywne energetycznie kuchenki do gotowania. Takie rozwiązania pomogą zwiększyć bezpieczeństwo, zwłaszcza kobiet i dzieci, oraz w znacznym stopniu przyczynią się do poprawy warunków życia uchodźców. Przykładowo jedna latarnia uliczna pozwoli na bezpieczne przemieszczanie się po zmroku, a jedna wewnętrzna lampa słoneczna umożliwi rodzinie wspólne cieszenie się wieczornym posiłkiem, a dzieciom odrabianie zadań domowych po zachodzie słońca. Część kwoty zgromadzonej w ramach kampanii IKEA zostanie przeznaczona na dofinansowanie szkół podstawowych.
„Brak dostępu do oświetlenia i energii ma poważny wpływ na bezpieczeństwo i edukację milionów uchodźców na całym świecie, zwłaszcza kobiet i dzieci. Dziękujemy klientom i pracownikom IKEA za tak znaczący wkład w zapewnianie oświetlenia i energii tym najbardziej bezbronnym osobom” – powiedział António Guterres, Wysoki Komisarz Narodów Zjednoczonych do spraw Uchodźców.
„Bardzo dziękujemy klientom za zaangażowanie w naszą najnowszą kampanię społeczną. Polskie sklepy IKEA zebrały łącznie ponad 121 tysięcy euro. Kwota ta oraz pozostałe środki zgromadzone przez IKEA na całym świecie nie tylko umożliwią poprawę warunków życia w obozach dla uchodźców, ale zostaną też zainwestowane w edukację mieszkających tam dzieci. Zdobywanie wykształcenia stwarza bowiem szansę dla nich oraz społeczności, w których żyją, na wyjście z ubóstwa i lepszą przyszłość. To jednak nie wszystko. Jestem przekonana, że nasza akcja przyniesie też korzyści osobom, które kupiły żarówki LEDARE. Zastosowana w nich energooszczędna technologia LED znacznie przyczyni się do obniżenia rachunków za prąd, a ponadto jest przyjazna dla środowiska” – powiedziała Evelyn Higler, dyrektor generalny IKEA w Polsce.
IKEA Foundation jest partnerem UNHCR od 2010 roku i pomaga zapewniać schronienie, opiekę oraz edukację rodzinom i dzieciom żyjącym w obozach dla uchodźców i w sąsiadujących z nimi społecznościach. Więcej informacji o działaniach z zakresu zrównoważonego rozwoju podejmowanych przez IKEA: www.IKEA.pl/przyszlosc
 
                     
                 Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract
						Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract			 ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”
						ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”			 BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie
						BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie			 Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI
						Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI			 AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%
						AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%			
Komentarze (0)