Gospodarka » Żywność
Idea pozostanie w rodzinie
|  | 
| Zobacz więcej zdjęć » | 
„Kupować taniej, by sprzedawać taniej” – z tego założenia wyszedł Edouard Leclerc uruchamiając swój pierwszy sklep w 1949 r. Dzięki oryginalnej koncepcji działania, jeden sklep we francuskim Landernau szybko przemienił się w Ruch E.Leclerc o znaczącej pozycji na rynkach europejskich.
Idea E.Leclerca narodziła się z powodu wysokich cen żywności we Francji w latach 40-tych. Jego zdaniem wynikało to z wysokich kosztów pozyskania produktów przez sklepy. Leclerc zaproponował rewolucyjną, jak na owe czasy, formułę polegającą na kupowaniu produktów bezpośrednio u lokalnych dostawców. Rezygnując 
 z kosztownych dostawców i pośredników, Edouard Leclerc mógł zaoferować swoim Klientom produkty nawet 
 o 30% tańsze niż konkurencja. Pomysł ten w krótkim czasie został przyjęty przez innych przedsiębiorców z całego kraju, którzy zjednoczyli się pod szyldem Ruchu E.Leclerc. W ten sposób w 1959 r. funkcjonowało już 60 sklepów sygnowanych nazwiskiem założyciela. Dziś w całej Europie jest ich prawie 700.  
Śmierć Edouarda Leclerc nie oznacza końca idei leżącej u podstaw funkcjonowania Ruchu. Już od 2003 
 r. zarządza nim Michel-Edouard Leclerc, syn założyciela, który kontynuuje działania ojca. Efekty widać m.in. 
 w Polsce, gdzie jest to najdłużej działająca sieć super i hipermarketów. Od 1995 roku rozrosła się do 40 marketów zlokalizowanych w 15 województwach kraju. Potwierdza to gotowość franczyzobiorców do przyjęcia formuły Leclerca na polskim gruncie. Warto jednak pamiętać, że za międzynarodowym sukcesem Ruchu stoi zwykły człowiek – nieżyjący już Edouard Leclerc. 
    
    	
| Nadesłał:
            p.wrona | 
 Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract
						Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract			 ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”
						ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”			 BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie
						BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie			 Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI
						Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI			 AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%
						AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%			
Komentarze (0)