Rozrywka » Prezenty
Hexagon - parasol bardziej społeczościowy
|  | 
| Zobacz więcej zdjęć » | 
Hexagon to nowatorski projekt parasola, który został wybrany jednym z 12 finalistów konkursu Lexus Design Award 2016. Wykorzystuje wbudowane w jego krawędzie magnesy do łączenia się z innymi parasolami. Im więcej osób w tłumie, tym lepsza ochrona przed padającym deszczem. Jednak jego kluczowa funkcja to… zachęta do interakcji między ludźmi.
Kiedy z nieba leje się deszcze, świat jest jakby mniejszy, a już z pewnością bardziej szary. Ludzie przemierzający miasta mijają się ukryci pod swoimi parasolami, nie zwracając na siebie nawet uwagi. Od czasu kiedy pojawiły się pierwsze parasole, czyli około 3500 lat temu ich funkcjonalność praktycznie się nie zmieniła. To proste narzędzie, które ma zadanie chronić nas przed wilgocią, izolując nas od otoczenia. Tworzy wręcz zamkniętą sferę intymną, praktycznie nieprzekraczalną dla innych. Hexagon jest próbą przełamania tradycyjnego podejścia do parasola. Przeprojektowania go tak, aby jego konstrukcja zachęcała do interakcji między przechodniami. To nie tylko parasol, to na swój sposób metoda przełamywania tradycyjnych granic i ułatwiania komunikacji.
Ułatwia to specjalna konstrukcja Hexagonu. Jak wskazuje nazwa to sześciokąt, wyposażony w magnetyczne krawędzie. Parasole przyciągają się, będąc w niewielkiej odległości od siebie. Sześciokątna forma sprawia, że łączyć się ich może praktycznie nieorganiczna ilość. Nieważne, czy kryje się pod nim introwertyk, czy ekstrawertyk - każdy poczuje subtelną siłę przyciągania magnetycznego.
Deszcz sprawia, że jesteśmy wyobcowani, ale to w czym projekt może pomóc to uczucie, że ludzie mimo wyobcowania nie są samotni. Stąd już prosta droga do uśmiechu i odrobiny ciepła w zimne, deszczowe dni.
Projekt Hexagon jako jeden z finalistów konkursu Lexus Design Award 2016 będzie można zobaczyć podczas tegorocznej edycji Milan Design Week.
| Nadesłał:
            AdComms Media & Marketing Group | 
 Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract
						Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract			 ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”
						ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”			 BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie
						BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie			 Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI
						Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI			 AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%
						AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%			
Komentarze (0)