Firma » Biznes
Firma Hörmann wyposażyła Centrum Logistyczne Erlensee
                ![]()  | 
        
| Zobacz więcej zdjęć » | 

Bramy i rozwiązania przeładunkowe według potrzeb
Dostosowane  do indywidualnych potrzeb różnych najemców Centrum Logistyczne o  powierzchni 27 tysięcy metrów kwadratowych powstało na terenie dawnego  lotniska wojskowego w Erlensee w Niemczech. Większość bram i urządzeń  techniki przeładunku dostarczyła tu firma Hörmann.  
Wybudowane w 2018 roku Centrum dostosowane zostało do potrzeb  różnych najemców. Obiekt składa się z dwóch kompleksów hal i budynku  administracyjnego. Powierzchnia we wszystkich obiektach znalazła stałych  najemców jeszcze przed końcem budowy. Dla większego z dwóch etapów  inwestycji udało się podpisać długoterminowe umowy najmu z firmą  spedycyjną Fenthol & Sandtmann, zakładem przetwórstwa  owocowo-warzywnego M.S.G Frucht oraz firmami Linde Material Handling  GmbH i Bergler Industrie Services. W drugim etapie inwestycji,  obejmującym łącznie 10 000 metrów kwadratowych, podpisano umowę z firmą  Bergler oraz DS Smith Packaging Deuschland Stiftung, która posiada  nieopodal duży zakład produkcyjny. 
Bramy segmentowe SPU F42
Bergler  Industrie Services oferuje usługi logistyczne i zajmuje się dystrybucją  produktów DS Smith. Kartony są transportowane łącznikiem bezpośrednio z  sąsiadującej hali produkcyjnej do centrum logistycznego, tam składowane  i później ładowane na samochody ciężarowe. Doskonałym rozwiązaniem  okazały się tu obsługiwane ręcznie bramy segmentowe SPU F42 firmy  Hörmann. Z uwagi na oszczędność miejsca wybrano bramy z prowadzeniem  pionowym. Te wypełnione pianką poliuretanową, gwarantujące dobrą  izolacyjność cieplną i szczególnie wytrzymałe bramy posiadają  zabezpieczenie przed przytrzaśnięciem palców. 
Z myślą o prostej i  niewymagającej konserwacji świadomie zrezygnowano tutaj jednak z napędu  elektrycznego. Aby zapewnić dobrą widoczność i dostęp naturalnego  światła do hal, zastosowano w nich odporne na zarysowania przeszklenie  DURATEC z tworzywa sztucznego.
 
Hydrauliczna rampa HTL 2 z wysuwaną klapą 
Bramy  zostały tutaj połączone z hydrauliczną rampą przeładunkową HTL 2  wyposażoną w wysuwaną klapę o długości 500 mm. Ta długość rampy pozwala  niwelować duże różnice wysokości między powierzchnią ładunkową samochodu  ciężarowego a poziomem platformy. 
Konstrukcja składająca się z  zazębiających się belek platformy, wysuwanej klapy i bocznych profili  prowadzących zapewnia płynną i niezawodną pracę rampy. Oddzielne  przyciski sterujące umożliwiają dokładne wysuwanie i chowanie klapy oraz  kontrolowane sytuowanie jej na skrzyni ładunkowej pojazdu. Znaki  umieszczone na wysuwanej klapie określają minimalną i maksymalną  głębokość oparcia klapy na skrzyni ładunkowej, co podnosi bezpieczeństwo  pracowników. Jeśli obsługa stosuje się do tych oznaczeń, rampy  przeładunkowe nie mogą ześlizgnąć się nawet przy dużych obciążeniach i  przemieszczeniach. 
To samo połączenie bram i ramp  przeładunkowych zastosowano w częściach hali wynajętych firmie Linde  Material Handling i przedsiębiorstwu Fenthol & Sandtmann.
Z przegrodą termiczną 
Zupełnie  inne oczekiwania miała firma M.S.G Frucht, która wykorzystuje Centrum  jako zakład przygotowania porcjowanych i pakowanych owoców i warzyw.  Proces produkcji wymaga utrzymania temperatury w przedziale 2 - 6 °C, a  reżim obowiązujący w magazynie chłodniczym oznacza również szczególne  wymagania wobec zastosowanych bram i rozwiązań przeładunkowych. Wybrano  19 bram segmentowych SPU 67 Thermo o zwiększonej izolacyjności cieplnej  oraz 17 domków przeładunkowych typu LHC 2 z nieocieplonym poszyciem,  chroniących personel i towary przed wpływem warunków atmosferycznych  podczas przeładunku.
Ocieplane bramy ze stalowych segmentów idealnie  nadają się do zastosowania w logistyce artykułów spożywczych i logistyce  chłodniczej, zmniejszają bowiem straty zimna. Przegroda termiczna z  zewnętrznej i wewnętrznej strony stalowych segmentów ogranicza też  tworzenie się skropliny na wewnętrznej stronie bramy. 
Uzupełnienie  przemysłowych bram segmentowych stanowi 17 hydraulicznych ramp  przeładunkowych typu HRT z wysuwaną klapą, które podobnie jak domki  przeładunkowe zamontowano do zewnętrznej ściany centrum logistycznego.  Połączenie ramp przeładunkowych i podestów stanowi przy tym podbudowę  pod domki przeładunkowe.
Wytrzymałe rozwiązanie 
Zaletą  takiej konstrukcji jest możliwość korzystania z całej powierzchni hali  aż do ścian zewnętrznych. Brama do hali nie zatrzymuje się na rampie  przeładunkowej jak w klasycznych dokach przeładunkowych, lecz za nią na  posadzce hali. Takie rozwiązanie zapewnia najlepszą izolację otworu  bramowego również w godzinach przestoju stacji przeładunkowej.
W  przeciwieństwie do bram, które dobrano indywidualnie, kierując się ich  zastosowaniem, 90 odbojnic najazdowych wykonano w jednym standardzie.  Chronią one rampę i budynek przed uszkodzeniami, pochłaniając siły  dynamiczne dokujących samochodów ciężarowych. Z myślą o długotrwałej  eksploatacji zdecydowano się na zastosowanie wytrzymałych stalowych  odbojnic najazdowych typu SB 20 firmy Hörmann. Odbojnice te - powstałe  do niwelowania szczególnie dużych obciążeń – składają się z  amortyzującego na całej powierzchni wewnętrznego rdzenia i wytrzymałej  zewnętrznej płyty stalowej, która opiera się na krawędzi rampy w celu  zapewnienia statycznego odciążenia. 
Trwałość 
Mocowana  na odbojnicy SB 20 kątowa płyta ochronna równomiernie rozkłada siły  wywierane przez podjeżdżający samochód ciężarowy na całą jej  powierzchnię i skutecznie chroni ją przed zużyciem. Doskonałą  amortyzację zapewnia tutaj tzw. odbojnik oktagonalny z ośmioma komorami  powietrznymi. 
Również trwałość zastosowanych w Centrum  uszczelnień bram miała dla inwestora duże znaczenie. W domkach  przeładunkowych w strefie chłodniczej zamontowano klapowe uszczelnienia  typu DSL, w pozostałych bramach zastosowano natomiast model DSLR. Cechą  wspólną obu modeli są równoległe ramiona, które mogą poruszać się  zarówno w płaszczyźnie poziomej, jak i pionowej. 
Na skutek nacisku na uszczelnienie bramy przednia rama unosi się nieco w górę, co pozwala uniknąć uszkodzeń.  
Zastosowanie  produktów marki Hörmann w trakcie budowy Centrum Logistycznego Erlensee  pozwoliło inwestorowi – firmie Bau- und Immobilienverwaltung Fäth  –  zadbać o najwyższą jakość i indywidualne potrzeby swoich  długoterminowych najemców.
Obsługiwane  ręcznie bramy segmentowe SPU F42 połączono z hydrauliczną rampą  przeładunkową HTL 2 wyposażoną w wysuwaną klapę o długości 500 mm, co  pozwala niwelować różnice wysokości pomiędzy powierzchnią ładunkową  samochodu a poziomem platformy. 
Wszystkie bramy wyposażone są w odporne na zarysowania i uszkodzenia przeszklenie Duratec. 
Ze  względu na oszczędność miejsca w Centrum Logistycznym Erlensee  zastosowano bramy segmentowe firmy Hörmann z prowadzeniem pionowym. 
Wytrzymałe stalowe odbojnice najazdowe SB 20 firmy Hörmann skutecznie chronią rampę i budynek przed uszkodzeniami. 
We  wszystkich bramach zastosowano klapowe uszczelnienia, które dostosowują  się do obrysu różnych samochodów ciężarowych, zapewniając załadunek i  rozładunek towarów bez przeciągów.
W  domkach przeładunkowych strefy chłodniczej zastosowano uszczelnienie  bram typu DSL. Dzięki przegubowej konstrukcji równoległych ramion  uszczelnienie porusza się zarówno w płaszczyźnie poziomej, jak i  pionowej. 
Hörmann Polska
press box    
    	

                    
                
						Domowy kisiel żurawinowy z malinami			
						Tenda Polska wprowadziła nowy Mesh Wi-Fi 7 i nową akcję cashbackową			
						Czy Polacy uprawiają jeszcze „grobing” i jaki wpływ ma na nas Dzień Wszystkich Świętych			
						Płatności powtarzalne BLIK dostępne w Credit Agricole			
Komentarze (0)