Technologie » Komputery

Eversis podpisała 4-letni kontrakt na utrzymanie, rozwój i hosting platform internetowych Urzędu Mia

Eversis, firma technologiczna dostarczająca oprogramowanie na zamówienie, wygrała postępowanie PZP oraz podpisała czteroletni kontrakt obejmujący utrzymanie, rozwój i hosting kluczowych platform internetowych Urzędu m.st. Warszawy.

W skład platformy wchodzą:

·       Oficjalny portal miasta – um.warszawa.pl, a w nim ponad sto witryn, w tym:

o   18 dzielnicowych,

o   dziesiątki tematycznych, między innymi dotyczących architektury (architektura.um.warszawa.pl), edukacji (edukacja.um.warszawa.pl), transportu i dróg (transport.um.warszawa.pl), czy kultury (kultura.um.warszawa.pl)

·       Jednostek miejskich: ZGNy, OSiRy, OPSy

·       Biuletyn Informacji Publicznej – bip.warszawa.pl

Dzięki serwisom platformy informacyjnej mieszkańcy Warszawy mogą śledzić wydarzenia kulturalne, inwestycyjne oraz zmiany związane z organizacją miasta.

Platforma internetowa to także narzędzie do zarządzania i publikowania treści dla pracowników urzędu.  Dostęp do zaplecza portali i możliwość przygotowania treści ma blisko 1000 pracowników Urzędu m.st. Warszawy oraz jednostek miejskich.

W 2024 roku serwisy oficjalnego portalu miasta odwiedzono około dwudziestu milionów razy, z czego trzy miliony wejść dotyczyły głównej strony urzędu. Strona Biuletynu Informacji Publicznej odnotowuje niemal pół miliona wizyt rocznie.

Zakres współpracy

W ramach kontraktu Eversis:

·       zapewnia hosting rozwiązania w środowisku chmurowym opartym o Amazon Web Services,

·       odpowiada za utrzymanie, obejmujące naprawę potencjalnych błędów, konserwację systemu, reagowanie na incydenty bezpieczeństwa oraz wsparcie pracowników urzędu w administrowaniu treściami portali,

·       realizuje rozwój systemu poprzez wdrażanie nowych funkcjonalności.

Kontrakt został podpisany na cztery lata.

Zespół i wsparcie

Do realizacji kontraktu na utrzymanie, rozwój i hosting platform internetowych Urzędu m.st. Warszawy dedykowany jest interdyscyplinarny zespół zapewniający wsparcie techniczne, w którego skład wchodzą programiści Java, programiści WWW oraz specjaliści DevOps. Uzupełnia go zespół odpowiedzialny za wsparcie biznesowe, obejmujący analityków biznesowych, projektantów UX/UI oraz grafików.

Kontrakt realizowany jest w modelu kompleksowej zarządzanej usługi IT (ang. managed service). Nadzór, raportowanie oraz koordynację pracy zespołu prowadzą service managerowie Eversis.

Dzięki zawarciu kontraktu możliwe stało się zapewnienie kompleksowej obsługi w zakresie utrzymania i rozbudowy naszego portalu. W planach jest włączenie w naszą platformę kolejnych serwisów, a także rozwój wykorzystania sztucznej inteligencji, np. w postaci udoskonalonej wyszukiwarki dla mieszkańców, automatycznego tworzenia opisów alternatywnych do zdjęć czy generowania dokumentów cyfrowych zgodnych z WCAG. – powiedział Maciej Fijałkowski, Sekretarz m.st. Warszawy.

Za realizację Biuletynu Informacji Publicznej, w ramach kontraktu prowadzonego przez Eversis, odpowiada firma Xentivo – partner technologiczny specjalizujący się w rozwiązaniach typu BIP.

Rozwój portalu i plany na przyszłość

W ramach kontraktu Eversis realizuje również działania rozwojowe portalu. W 2025 roku planowane jest m.in. włączenie do ekosystemu serwisów Centrum Wspierania Rodzin oraz warszawskiego ZOO. Równolegle prowadzone będą ciągłe usprawnienia zwiększające ergonomię serwisu, jego spójność oraz efektywność zarządzania treściami.

Szczególnym kierunkiem rozwoju będzie wykorzystanie sztucznej inteligencji – od udoskonalonej wyszukiwarki i chatbota wspierającego mieszkańców, po automatyczne przygotowywanie opisów alternatywnych do ilustracji, generowanie dokumentów cyfrowych zgodnych z WCAG oraz automatyzację pracy redakcji w systemie CMS – mówi Bartosz Szkudlarek, CEO Eversis.

Technologie i bezpieczeństwo

Dostarczanie usług w modelu kompleksowej zarządzanej usługi IT pozwoliło Eversis przenieść wszystkie komponenty platformy do środowiska chmurowego. Wszystkie serwisy działają na platformie Amazon Web Services.

Kluczowe korzyści dla klienta to:

·       przeniesienie pełnej odpowiedzialności za zarządzaną platformę na wykonawcę – w tym obsługa incydentów bezpieczeństwa oraz rozwiązywanie potencjalnych problemów technologicznych,

·       pełna skalowalność zasobów, szczególnie w okresach wzmożonego wykorzystania platformy,

·       wykorzystanie najnowszych technologii umożliwiających automatyzację i monitorowanie operacji platformy, w tym narzędzi CI/CD oraz Infrastructure as a Code.

Serwisy hostowane są w europejskim regionie AWS, zgodnie z wymogami RODO, dyrektywy NIS2 oraz rozporządzenia eIDAS.

System zarządzania treścią (CMS), zcentralizowany i spójny dla wszystkich portali, oparty jest o Liferay Portal.

Codzienne kopie zapasowe, z możliwością odtworzenia systemu w ciągu czterech godzin, zapewniają bezpieczeństwo danych. Infrastruktura spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa, w tym ISO/IEC 27001, 27017, 27018 oraz normy SOC 1, 2 i 3.



Redakcja CentrumPR informuje, że artykuły, fotografie i komentarze publikowane są przez użytkowników "Serwisów skupionych w Grupie Kafito". Publikowane materiały i wypowiedzi są ich własnością i ich prywatnymi opiniami. Redakcja CentrumPR nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Nadesłał:

Dominik Karwacki

Komentarze (0)


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl
Opublikuj własny artykuł
Opublikuj artykuł z linkami

Kalendarium

Przejdź do kalendarium »

dodaj wydarzenie »

Ostatnio dodane artykuły

dodaj artykuł »