Zdrowie » Medycyna
Dzieci i młodzież z Białegostoku poznają zasady zdrowego żywienia
|  | 
| Zobacz więcej zdjęć » | 
Dzieci i młodzież z Białegostoku i okolic wezmą udział w warsztatach, które zostały sfinansowane przez Fundację Carrefour. Zajęcia poprowadzą pracownicy naukowi z Wydziału Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku, pod przewodnictwem prof. dr hab. n. med. Elżbiety Maciorkowskiej. Rekrutacja do programu została przeprowadzona wśród uczniów w Białymstoku i w szkole gminnej w Tykocinie; wśród uczestników warsztatów wyłoniono około 35% dzieci pochodzących ze środowisk o trudnej sytuacji materialnej.
Carrefour Polska zainicjował ogólnopolski program edukacyjny „ABC Zdrowego Żywienia”, wraz ze Szkołą Główną Gospodarstwa Wiejskiego, dostrzegając problemy społeczne oraz choroby dietozależne, takie jak nadwaga i otyłość.
Program ma na celu zwiększenie świadomości dotyczącej prawidłowego sposobu żywienia, a tym samym modyfikację nawyków żywieniowych Polaków. Konieczność prowadzenia działań edukacyjnych w tym zakresie wynika z faktu, że co trzecia osoba w Polsce ma nadwagę[1], co uzasadnia potrzebę podnoszenia świadomości żywieniowej, zwłaszcza wśród dzieci w wieku szkolnym.
Przystąpiliśmy do programu „ABC Zdrowego Żywienia” aby wzmocnić wiedzę na temat właściwej diety w naszym regionie – mówi prof. dr hab. n. med. Elżbieta Maciorkowska, koordynator projektu „ABC Zdrowego Żywienia” w Białymstoku. – Wierzymy, że dzięki warsztatom odnotujemy wśród uczestników wzrost wiedzy dotyczącej żywności i żywienia. Uczenie właściwych nawyków jest ważne, zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży.
W warsztatach realizowanych w całej Polsce weźmie udział około 1000 dzieci w wieku szkolnym. Organizatorzy zaplanowali 177 zajęć, podzielonych na trzy bloki tematyczne. Dodatkowo, każdy może odnaleźć przydatne informacje na stronie internetowej http://abczywienia.pl/. Program został sfinansowany przez Fundację Carrefour, która przeznaczyła na ten cel grant w wysokości 134 760 euro.
Konsekwentnie działamy na rzecz podniesienia świadomości żywieniowej oraz wyeliminowania błędów żywieniowych poprzez zmianę nawyków żywieniowych wśród dzieci i młodzieży – powiedział Robert Noceń, Sekretarz Generalny Carrefour Polska. – Nie tylko prowadzimy programy edukacyjne, ale także rozbudowujemy asortyment zdrowych produktów i wspieramy wydarzenia sportowe w całej Polsce.
Artykuły spożywcze do przygotowania potraw w czasie warsztatów kulinarnych dostarczy hipermarket Carrefour, położony przy ul. Wrocławskiej 20. Szeroki wybór produktów zdrowej żywności (bio i ekologiczne, dietetyczne, bezglutenowe, sojowe oraz dla diabetyków) jest jednym z wyróżników oferty produktowej Carrefour. W asortymencie sklepów znajduje się już ponad 300 certyfikowanych produktów ekologicznych, a także specjalna strefa „Świat Zdrowia”. Klienci mogą w niej znaleźć produkty dietetyczne, sojowe, dla diabetyków oraz blisko 200 produktów bezglutenowych. Carrefour stworzył również gamę wyselekcjonowanych produktów „Jakość z Natury Carrefour” pochodzących z ekologicznie czystych terenów, wytwarzanych zgodnie z zasadami zrównoważonego rolnictwa. Logo „Jakość z Natury Carrefour” oznacza brak konserwantów oraz sztucznych barwników, a produkty z tym znakiem są wolne od GMO. Sprzedaż produktów wyprodukowanych w Polsce jest jedną z podstawowych zasad polityki produktowej Carrefour – w tym celu firma współpracuje z ponad 1800 dostawcami, wśród których większość stanowią polskie firmy.
[1] Raport firmy Nielsen „We Are What We Eat” (2015) na zlecenie Grupy Carrefour
| Nadesłał:
            Biuro Prasowe Carrefour | 
 Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract
						Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract			 ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”
						ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”			 BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie
						BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie			 Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI
						Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI			 AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%
						AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%			
Komentarze (0)