Gospodarka » Narzędzia
Drzwi odkryte na nowo
|  | 
| Zobacz więcej zdjęć » | 
Drzwi otwierają się dosłownie w zwolnionym tempie, pomagając „poczuć” ich przestrzenność. To bezpośrednie nawiązanie do motywu przewodniego tegorocznej edycji konkursu – „Anticipation”, rozumianego jako „przewidywanie” i „przestrzeń”. Jak mówią autorzy konceptu, ich celem był stworzenie sytuacji, w której chcąc przejść przez drzwi, poczujemy przestrzennie czas, który potrzebny jest do ich pełnego otwarcia. To w końcu również samo doświadczenie dotyku i poczucia formy między podmiotem, a przedmiotem.
Wyzwaniem w procesie projektowania, było określenie czasu, jaki ma zabierać im pełne otwarcie. To ważne, bo zbyt długi czas oznaczałby brak funkcjonalności. Zbyt krótki – zerwanie z główną ideą, która stoi za projektem. Slow Door składa się z 252 sześciennych elementów, z których 251 ma wymiary o boku 10cm i jednego nietypowego bloku, który posiada zintegrowany uchwyt otwierający drzwi. Elementy są rozmieszczone na siatce z 21 rzędami i 12 kolumnami i razem tworzą ruchomą bryłę. Za projektem stoi dwójka designerów - Irina Michaela Bogdan z Rumunii i Deepak Jawahar z Indii. Oboje na codzień pracują w Chinach. Oboje również mają doświadczenie architektoniczne. Ich prace łączą elementy filozoficzne i computional design.
źródło: lexus-int.com
| Nadesłał:
            AdComms Media & Marketing Group | 
 Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract
						Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract			 ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”
						ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”			 BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie
						BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie			 Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI
						Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI			 AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%
						AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%			
Komentarze (0)