Firma » Praca
Drogowskaz Motywacyjny 2018
Sodexo ogłosiło tegoroczną edycję raportu Global Workplace Trends, zawierającego analizę trendów kształtujących miejsca pracy w 2018 roku. Publikacja dedykowana jest liderom biznesu oraz osobom decyzyjnym w organizacjach. Raport opisuje czynniki, jakie będą kształtować przyszłość rynku pracy oraz pokazuje jak samopoczucie pracownika wpływa na jego zaangażowanie, jak również na wyniki finansowe przedsiębiorstwa.
Przeczytaj również
Opisane trendy wskazują w jaki sposób indywidualny i kolektywny rozwój wpłynie na technologię, mając na względzie wzrost roli robotyzacji i sztucznej inteligencji, zarówno w miejscach pracy, jak i w życiu codziennym.
| „Jesteśmy   świadkami rewolucji, która dotyka prawie wszystkich obszarów naszego życia. Żyjemy    | 
Tegoroczny raport skupia się na 7 trendach wokół tematu potrzeba rozwoju kolektywnej inteligencji we wszystkich dziedzinach miejsca pracy. Mowa w nim o takich obszarach jak:
§ Czekając na Generację Z: Wraz z wysokimi oczekiwaniami w zakresie dostępnej technologii, elastyczności pracy, przy jednoczesnym koncentracji na dobrym samopoczuciu, Generacja Z zmienia organizację w nowy, ekscytujący sposób dla wszystkich pracujących.
§ Internet Rzeczy (IoT): kształtowanie przyszłości miejsc pracy: środowiska pracy oparte na IoT przyczyniają się do angażowania przedsiębiorstw i ich pracowników w bardziej efektywny sposób poprzez wyższy komfort przestrzeni pracy, elastyczność, wyższą precyzję procesów, a ostatecznie jakość życia wszystkich.
§ Tworzenie inteligentnych emocjonalnie miejsc pracy: Inteligencja emocjonalna stała się kluczowym zestawem umiejętności dla wszystkich wiodących przedsiębiorstw oraz ich liderów. Miejsce pracy może być inteligentne emocjonalnie poprzez umożliwienie pracownikom przyniesienia pełnego spectrum swoich emocji do pracy, a także dostosowanie tychże do podstawowych ludzkich potrzeb i indywidualnych motywacji.
§ Inne spojrzenie na zasoby w ekonomii współdzielenia: Wszystkie firmy, które wybiegają swoimi wizjami w przyszłość, przekształcają obecnie swoje modele biznesowe w takim kierunku, by jak najskuteczniej korzystać z dobrodziejstw ekonomii współdzielenia.
§ Drgnięcie wskazówki równości płci w miejscu pracy: By stworzyć prawdziwie zrównoważone płciowo miejsce pracy, przedsiębiorstwa muszą przeanalizować bariery, które ograniczają kobiety w rozwinięciu ich potencjału, a także wdrożyć transformację kulturową poprzez zaangażowanie swoich liderów.
§ Zarządzanie kapitałem ludzkim 3.0: Nowa era zarządzania kapitałem ludzkim opiera się na integracji wszystkich dostępnych technologii i programów (szkolenia, uznanie, dobre samopoczucie w miejscu pracy) w celu przekształcenia doświadczania pracy w doświadczenie życiowe. Celem zarządzania kapitałem ludzkim 3.0 jest ulepszanie i pogłębianie doświadczeń pracowników, a przez to wspieranie rozwoju zatrudniających ich przedsiębiorstw.
§ Pracownicy: nowe otwarcie na odpowiedzialność społeczną przedsiębiorstw: Dziś pracownicy są decydującą stroną w obszarze kształtowania strategii CSR. Dla odpowiedzialnych społecznie przedsiębiorstw prowadzenie dialogu z kluczowymi interesariuszami, którymi są pracownicy, jest niezbędne do osiągnięcia jej jak największego zaangażowania w pracę na rzecz lepszej przyszłości dla wszystkich.
| „Rozwój   nowoczesnych technologii i różnorodność zespołów funkcjonujących w firmach   redefiniują wyzwania stojące przed organizacjami, zwłaszcza w kontekście   zatrudnienia i utrzymania wartościowych pracowników. Jesteśmy świadkami   rewolucji zarządzania kapitałem ludzkim 3.0. Firmy w Polsce coraz częściej   sięgają po zaawansowane technologicznie rozwiązania skoncentrowane na   człowieku i jego potrzebach, takie jak np. platformy do budowania   indywidualnych programów motywacyjnych opartych na świadczeniach   pozapłacowych. A to właśnie one stanowią ważny element w walce o talenty  | 
Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowym opisem trendów tutaj lub o kontakt z Działem Komunikacji Sodexo Polska w celu uzyskania materiałów w języku polskim.
***
O Sodexo
Grupa Sodexo, światowy lider w zakresie usług podnoszących jakość życia, od chwili założenia firmy przez Pierre’a Bellon w 1966 roku jest strategicznym partnerem dla firm i instytucji, które kładą nacisk 
 na efektywność, lojalność i dobre samopoczucie pracowników oraz partnerów biznesowych. Z wielką pasją 427 000 pracowników w 80 krajach świata, Sodexo każdego dnia projektuje, zarządza i dostarcza unikalne usługi w zakresie kompleksowej obsługi nieruchomości (Sodexo On-site Services) oraz w zakresie kompleksowych usług motywacyjnych (Sodexo Benefits and Rewards Services), obsługując każdego dnia 
 100 milionów konsumentów na całym świecie.  
| Sodexo w liczbach (dane z dn. 31 sierpnia 2017) 
 Sodexo na świecie 
 20.7 miliardów euro skonsolidowanego przychodu rocznie 427 000 pracowników 19. największy pracodawca na świecie 80 krajów 100 milionów konsumentów dziennie 16 miliardów euro kapitalizacji rynkowej (kwiecień 2017 r.) | 
 
 
 
 | 
 
                 Sztuczna inteligencja zmienia pracę w terenie – AI na pierwszej linii
						Sztuczna inteligencja zmienia pracę w terenie – AI na pierwszej linii			 Zyxel Networks prezentuje bezhasłowe logowanie i zabezpieczenia oparte na sztucznej inteligencji
						Zyxel Networks prezentuje bezhasłowe logowanie i zabezpieczenia oparte na sztucznej inteligencji			 MODA PYTA O TOŻSAMOŚĆ I KORZENIE. FINALIŚCI KONKURSU ZŁOTA NITKA 2025 WYBRANI
						MODA PYTA O TOŻSAMOŚĆ I KORZENIE. FINALIŚCI KONKURSU ZŁOTA NITKA 2025 WYBRANI			
Komentarze (0)