Zdrowie » Dziecko
Dobry wzrok na całe życie... już od początku
Okuliści są zgodni: początek roku szkolnego to dobry moment na profilaktyczną wizytę 
 u lekarza. Wadę wzroku trudno, w przypadku dziecka, rozpoznać samemu, a nieleczona często może stać się poważnym problemem w przyszłości. Warto też wiedzieć, że we wczesnym wieku wadę wzroku można stosunkowo łatwo skorygować. Dlatego też rodzice powinni zadbać o to, żeby dzieci jak najszybciej odwiedziły specjalistę, szczególnie, że występowanie zaburzeń widzenia wpływa na postępy w nauce. 
Problemy z czytaniem, błędy przy przepisywaniu tekstów, zarówno z tablicy jak i książki, 
 to mogą być pierwsze sygnały, że ze wzrokiem dziecka dzieje się coś złego. Eksperci alarmują, że podobne symptomy łatwo pomylić i uznać za oznakę braku dyscypliny u młodego ucznia. Dopiero później okazuje się, że nasza pociecha ma wadę wzroku, ale wtedy może być już za późno na szybkie i skuteczne leczenie. 
  
Jednym z programów badań profilaktycznych był projekt Biura Polityki Zdrowotnej Urzędu m.st. Warszawy zrealizowany w roku 2011, który wykazał, że co trzecie dziecko posiadało różnego rodzaju problemy związane ze wzrokiem. 
  W tym roku, 11 października, obchodzimy Światowy Dzień Wzroku. W obliczu alarmujących statystyk[1], z których wynika, że prawie połowa osób (44 proc.) w wieku 16-54 lat potrzebuje korekcji wzroku, firma Johnson&Johnson Poland Sp. z o.o. przeprowadzi ogólnopolską kampanię społeczną pod hasłem „Dobry wzrok na całe życie”, której patronuje Polskie Towarzystwo Okulistyczne. W ramach kampanii, od 11 do 14 października w wybranych salonach okulistycznych w całej Polsce będzie można bezpłatnie przeprowadzić wstępne badanie wzroku. Do programu zgłosiło się już ponad 600 salonów, a ich liczba cały czas rośnie.  
[1] Źródło: Albemarle Marketing Research, Incidence study, Maj 2011, Polska
| Nadesłał:
            iwonamichalowska | 
 Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract
						Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract			 ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”
						ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”			 BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie
						BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie			 Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI
						Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI			
Komentarze (0)