Firma » Biznes
Czym jest i jak działa merchandising?
|  | 
| Zobacz więcej zdjęć » | 
Czynniki wpływające na zakupy
Aby działania z zakresu merchandisingu były naprawdę skuteczne, należy brać pod uwagę wiele czynników, które na pierwszy rzut oka mogą wydawać się niezbyt istotne. Chodzi tu m. in. wystrój i aranżację wnętrza punktu sprzedaży, zwyczaje kupujących (np. poruszanie się po sklepie w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara), sposób prezentowania produktów, jak również ich rozmieszczenie na półkach. Wszystkie te aspekty, jeśli zostaną umiejętnie wykorzystane, sprawią, że dany towar stanie się bardziej widoczny i zyska w oczach klientów na atrakcyjności.
Najważniejsze cele
Główne cele działań merchandisingowych często określane są poprzez akronim AIDA, będący zbitką angielskich słów: Attention, Interest, Desire, Action. W wolnym tłumaczeniu na język polski oznacza to: zdobycie uwagi konsumentów, zainteresowanie ich danym artykułem, wytworzenie chęci nabycia go i zachęcenie do działania, rozumianego w tym przypadku jako zakup. Plan działania wygląda więc na całkiem prosty, jednak to tylko teoria ? aby osiągnąć naprawdę zadowalające efekty należy dostosować sposób promocji m. in. do danej branży, określonej grupy odbiorców, lokalizacji sklepu, itd. Korzystając z usług profesjonalnych firm, jak np. IQFM - outsourcing i sampling, a także wszelkie inne działania z zakresu merchandisingu będą przeprowadzone na wysokim poziomie i dopasowane do naszych potrzeb. Współpraca z fachowcami zapewni nam więc niewątpliwie najlepsze efekty.
Techniki merchandisingowe znajdują zastosowanie właściwie w każdej sytuacji, kiedy klient stoi przed wyborem konkretnego produktu spośród kilku podobnych artykułów. Niezależnie od tego, czy chcemy, aby nasz towar wyróżniał się na półkach w ogromnym markecie, sklepie osiedlowym, czy ekskluzywnym butiku, warto skorzystać z pomocy specjalistów, których doświadczenie pomoże nam osiągnąć najlepsze efekty.
| Nadesłał:
            Facet Marek | 
 Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract
						Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract			 ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”
						ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”			 BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie
						BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie			 Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI
						Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI			 AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%
						AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%			
Komentarze (0)