Firma » Biznes
Coaching tylko dla mendżerów?
Jednocześnie, na podstawie przeprowadzonych przez firmę Pro Optima Sp. z o.o. badań pracowników 58 firm (14 średnich i 44 dużych; 32 produkcyjnych oraz 26 sprzedażowych i FMCG) można stwierdzić, że popularność tego pojęcia nie przekłada się na powszechne zastosowanie coachingu – stosowała go tylko połowa badanych firm. Większość przebadanych pracowników nie ma własnych doświadczeń związanych z coachingiem, ani nie zna innych uczestników coachingu. Tylko w 12% przebadanych firm coaching jest stosowany powszechnie, jako styl zarządzania. Celem coachingu w Polsce jest najczęściej ogólny rozwój pracownika, głównie menedżera. Aż w 44% firm coaching jest dostępny jedynie dla menedżerów najwyższego szczebla.
Dlaczego warto upowszechniać coachingowy styl zarządzania w polskich firmach?
W firmach stosujących coaching jako styl zarządzanie dominują pozytywne opnie uczestników na jego temat oraz pozytywne oceny jego efektywności. Badani jako główną korzyść wskazują wzrost efektywności i samodzielności pracowników oraz lepszą atmosferę w firmie (69%); mniejszą rotację pracowników, awansowanie uczestników coachingu (9%) i większą motywację pracowników (6%).
Od czego zależy efektywność coachingu?
Jako czynnik kluczowy dla efektywności coachingu w świetle badań jawią się kwalifikacje i umiejętności coacha-menedżera oraz właściwy jego dobór do potrzeb uczestnika. Sugeruje to potrzebę przygotowywania coachów do ich zadań poprzez odpowiednie szkolenia. Kolejnym wyróżnianym przez badanych czynnikiem jest motywacja uczestników, co wskazuje na konieczność przygotowywania też uczestników do udziału w coachingu, informowania o jego celach i formie.
Jak przygotować menedżerów do wdrożenia coachingowego stylu zarządzania?
Dobrym początkiem może być udział w szkoleniu menedżer coachem. Zapraszamy http://prooptima.pl/menedzer-coachem-szkolenie-otwarte-dla-menedzerow-krakow
  
Joanna Kozioł
| Nadesłał:
            prooptima | 
 Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract
						Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract			 ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”
						ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”			 BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie
						BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie			 Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI
						Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI			 AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%
						AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%			
Komentarze (0)