Zdrowie » Medycyna
Bezpieczny lekarz-bezpieczny pacjent-bezpieczny szpital - relacja z konferencji
|  | 
| Zobacz więcej zdjęć » | 
Spotkanie było doskonałą okazją do dyskusji na temat zdarzeń  niepożądanych oraz bezpieczeństwa pacjentów, jak i personelu medycznego.  Inicjatywa została wsparta przez Naczelną Izbę Lekarską, stowarzyszenia  lekarzy oraz eksperta Rady Europy, prof. Richarda Cranovsky’ego. 
 
 Zgromadzeni goście mieli okazję do przeanalizowania zagadnień związanych  z tematyką błędów medycznych zarówno z perspektywy lekarzy, jak i  pacjentów. W imieniu tych ostatnich na konferencji wypowiedziała się  Rzecznik Praw Pacjenta, Pani Krystyna Barbara Kozłowska, która  zauważyła, że dobrym sygnałem jest fakt, że do jej biura wpływa o wiele  mniej skarg niż na początku jej działalności. Ponadto poinformowała  zgromadzonych, że obecnie trwają prace nad nowelizacjami w ustawie o  prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, polegającymi m.in. na   możliwości dochodzenia swoich  praw na drodze administracyjnej, co w  konsekwencji zmniejszy obciążenie sądów i skróci ich postępowanie. 
 
 Na temat zdarzeń niepożądanych w opiece zdrowotnej wypowiedział się  profesor Richard Cranovsky, ekspert Rady Europy w dziedzinie  bezpieczeństwa opieki zdrowotnej. W swoim wystąpieniu przytoczył  przypadki  zdarzeń niepożądanych, a także ich najczęstsze przyczyny, np.  podjęcie niewłaściwych decyzji, błędy w wykonaniu czynności lekarskiej  czy niewykonanie koniecznego działania.
 
 Zgromadzeni eksperci podkreślali konieczność wypracowania i  przestrzegania procedur bezpieczeństwa, wskazując na profilaktykę i  zapobieganie zdarzeniom niepożądanym jako ważny aspekt pracy lekarza.  Profesor Romuald Kwiatkowski wskazywał również na znaczenie  niekonfrontacyjnych form komunikacji w relacjach pacjent – lekarz.
 
 Konferencja cieszyła się dużym zainteresowaniem zarówno lekarzy, jak i  managerów  ochrony zdrowia. Z sali padło wiele interesujących pytań,  które były przyczynkiem do dyskusji i rozwinięciem poruszanych tematów.    
    	
| Nadesłał:
            mdobosz | 
 Jak projektować przestrzenie biurowe wspierające neuroróżnorodność?
						Jak projektować przestrzenie biurowe wspierające neuroróżnorodność?			 Sztuczna inteligencja zmienia pracę w terenie – AI na pierwszej linii
						Sztuczna inteligencja zmienia pracę w terenie – AI na pierwszej linii			
Komentarze (0)