Motoryzacja » Samochody
Barometr Flotowy CVO Arval – Charakterystyka rynku
Co prawda prognozowania te są mniej entuzjastyczne niż w latach ubiegłych, jednak nadal w przypadku przedsię¬biorstw zatrudniających ponad 100 pracowników kształtują się one na wysokim poziomie 25 procent. Najbardziej optymi¬styczną grupą okazali się najwięksi przedsiębiorcy, z których aż 27 procent przewiduje zwiększenie parku pojazdów w okresie najbliższych 36 miesięcy, choć wzrosła również grupa respondentów wskazujących na przeciwną dynamikę, sięgająca aż 17 procent dla Polski i 18 procent dla pozostałych państw.
Firmy ankietowane w ramach badania „Barometr Flotowy 2013" zostały podzielone na cztery grupy, w zależności od liczby zatrudnionych osób. Pierwszą stanowiły mikroprzedsiębiorstwa, liczące od 2 do 9 pracowników. Kolejne podmioty zatrudniały od 10 do 99 oraz od 100 do 499 osób. Największe firmy deklarowały zatrudnienie ponad 500 pracowników.
Najwięcej różnic w badaniu wykazały mikroprzedsiębiorstwa, co może wynikać z faktu, że samochód stanowi dla nich nie tyle narzędzie pracy, ale inwestycję w stosunkowo szybko zbywalny środek trwały. Tym samym odpowiedzi polskich re¬spondentów mogą nawiązywać nie tylko do potencjału własnej floty, co do kondycji całej firmy. Istotna jest również specyfika mikroprzedsiębiorców, w tym możliwość podejmowania przez nich szybszych decyzji co do zakupu lub ograniczenia liczby służbowych pojazdów, a także planowanie inwestycji w krótszych okresach, często w skali najbliższego roku, co wynika z bie¬żącego, nie zawsze strategicznego podejścia do biznesu.
Także wśród firm zatrudniających od 100 do 499 pracowników odpowiedzi polskich ankietowanych nieznacznie od¬biegają od opinii pozostałych 15 krajów. O ile na wzrost liczby samochodów we flotach w ciągu najbliższych trzech lat wskazu¬je 20 procent zagranicznych respondentów, o tyle liczba pesymistów wynosi 10 procent i jest pięciokrotnie wyższa od polskiej średniej.
Pełen raport CVO 2013 oraz szczegółowe opracowanie znajduje się w serwisie www.arval.pl
Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract
ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ. WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”
BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie
Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce – od koncepcji po realizację z AI
AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%
Komentarze (0)