Firma » Biznes
Aromat kawy wzbudza zaufanie kontrahentów
Naturalne lub syntetyczne aromaty i ekstrakty roślin stanowią broń w rękach marketingowców, wykorzystywaną bez skrupułów i podstępnie. Odpowiednio dobrane zapachy mogą doskonale łagodzić skołatane nerwy lub motywować do wydajniejszej pracy. Częściej jednak wykorzystywane są w nieco mniej szlachetnym celu.
Popularne przyprawy i aromaty to jedynie czubek góry lodowej. Największe agencje marketingowe dysponują laboratoriami, w których tworzy się nowe, unikalne kompozycje. Trudno jednak oczekiwać ujawnienia wyników tego rodzaju prac. Jedno jest pewne – przyjemna woń zdecydowanie pomaga w interesach. Kawa przykładowo wzbudza zaufanie, uspokaja i nastraja pozytywnie wobec partnera handlowego. Azjaci udowodnili np., że zapach cytrusów zdecydowanie poprawia koncentrację pracowników biur, co wpływa na wyraźne ograniczenie popełnianych przez nich błędów.
W instytucjach finansowych i kancelariach prawnych warto zastosować aromat lawendy. Stan ukojenia "obezwładnia" nieco klienta, pozwalając mu jednocześnie precyzyjniej formułować własne myśli. Lawenda sprawdza się generalnie tam, gdzie można spodziewać się gości ze sporymi problemami osobistymi. Dlatego wykorzystuje się jej aromat także w prywatnych poradniach zdrowia psychicznego.
Marketing zapachowy to zarazem pole minowe, na którym łatwo zrobić sobie krzywdę. Trzeba bowiem pamiętać że zapachy muszą np. korelować z barwą pomieszczenia, a w dodatku różnie działają na różnych ludzi – wszak istnieją odrębne skojarzenia dotyczące tego samego zapachu. Szczególnie ostrożnie marketingowcy muszą podchodzić do feromonów. To już jednak inna historia, a konsekwencje nieprzemyślanego zastosowania feromonów możecie sobie wyobrazić sami. Przykłady precyzyjnie opracowanych ekstraktów zapachowych można znaleźć między innymi pod adresem http://fermenta.pl.
| Nadesłał:
            marszym81 | 
 Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract
						Na przekór masowości. Co o współczesnym designie mówi debiut MOTE podczas Warsaw Home & Contract			 ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”
						ROSNĄCA PODAŻ – CHĘTNYCH MNIEJ.  WYNIKI RAPORTU „PIERWOTNY RYNEK MIESZKANIOWY W ŁODZI 2025”			 BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie
						BLACK WEEKS w Komforcie. Rabaty do -30% na łazienki, podłogi, drzwi i kuchnie			 Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI
						Komfort bierze listopadowe wyprzedaże w swoje ręce  – od koncepcji po realizację z AI			 AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%
						AkzoNobel zwiększa rentowność w III kwartale do 15,1%			
Komentarze (0)