Firma » Finanse
2,6 mln Polaków skorzystało z assistance w 2016 roku

 Jak wynika z badania, w 2016 roku z assistance skorzystało  ponad 2,6 mln konsumentów. To rekordowy wynik dla wszystkich badanych  lat. Rośnie zarówno świadomość usług pomocowych jak i ich wykorzystanie.  Usługi assistance coraz częściej wykorzystywane są poza największymi  ośrodkami miejskimi.  
Celem przeprowadzonego badania był monitoring świadomości i  potrzeb klientów w zakresie assistance. Sprawdzono sposoby rozumienia  tych usług przez klientów, określono najbardziej pożądane rodzaje  świadczeń. Zbadano również, czy dołączenie assistance do produktu  finansowego czyni go bardziej atrakcyjnym. W ramach badania sprawdzono  też w ramach jakich produktów finansowych klienci najczęściej  wykorzystują pakiety assistance. 
Rośnie świadomość, rośnie ilość użytkowników assistance 
W  świadomości Polaków, na przestrzeni lat stabilnie rośnie rozumienie  assistance jako szeroko pojętych usług pomocowych i ratunkowych (49  proc., wzrost o 15 p.p.), a nie wyłącznie wsparcia w razie kłopotów z  samochodem (34 proc., wzrost o 1 p.p.). Wzrasta postrzeganie assistance  jako dodatkowych usług ubezpieczeniowych. 
- Potwierdził się  zaobserwowany w poprzednich latach badania trend, że z roku na rok  wzrasta popularność usług assistance. Coraz więcej Polaków rozumie czym  są usługi assistance i w coraz większym stopniu dostrzega różnorodność  tych usług. 67 proc. posiadaczy jakiekolwiek usługi finansowej (w banku  albo u ubezpieczyciela) jest świadomych czym są usługi assistance  (wzrost o 1,7 mln osób) - wyniki badania komentuje Tomasz Frączek,  prezes zarządu Mondial Assistance. 
Kto dzwoni po assistance?
Typowy  posiadacz usług assistance to mężczyzna  (59 proc., wzrost o 9 p.p), z  wyższym wykształceniem (49 proc., wzrost o 5 p.p.), mieszkający w  trzyosobowym lub większym gospodarstwie domowym (56 proc.), żyjący w  mieście powyżej 200 tys. mieszkańców (31 proc., spadek o 7 p.p.), w  wieku 30-49 lat (45 proc.).  
- Porównując wyniki naszych badań  możemy zauważyć dwie tendencje, z czego obie można uznać za szczególnie  pozytywne. Po pierwsze, assistance ma coraz więcej użytkowników poza  wielkimi ośrodkami miejskimi. Po drugie, Ci którzy raz z assistance  skorzystali, chętnie ponownie sięgają po usługi pomocowe. Nastąpił  wyraźny wzrost wśród tych, którzy wykorzystują assistance częściej niż  raz w roku. Szczególnie wyraźny wzrost widoczny jest w przypadku osób  korzystających z assistance w ramach usług bankowych. W 2015 roku  średnia częstość wykorzystania usług pomocowych dla klienta bankowego  wynosiła prawie 2 interwencje. Dane z zeszłego roku pokazują, że ten  wskaźnik wzrósł do 2,5 użyć assistance. To świadczy o pozytywnych  dotychczasowych doświadczeniach i chęci wykorzystania posiadanych usług  pomocowych – dodaje Tomasz Frączek, prezes zarządu Mondial Assistance. 
Najbardziej atrakcyjne assistance samochodowe
W  2016 roku największą deklarowaną wartość dla Polaków miało najlepiej  znane i najczęściej wykorzystywane assistance samochodowe (84 proc.,  wzrost o 8 p.p.). Na drugim miejscu znalazło się wsparcie medyczne np.  domowa wizyta lekarska (80 proc., spadek o 1 p.p.), a na trzecim  turystyczne/podróżne np. wizyta lekarska za granicą (66 proc. wzrost o 6  p.p.). Assistance domowe znalazło się na czwartym miejscu (60 proc.,  spadek o 9 p.p.). 
- Usługi assistance o największej wartości  według płci to wśród kobiet assistance medyczne, a wśród mężczyzn  samochodowe. Jednak w porównaniu do 2015 roku, wśród kobiet najbardziej  wzrosła wartość assistance samochodowego (o 10 proc.), wśród mężczyzn  assistance turystycznego (o 9 proc.) oraz medycznego (o 4 proc.) – mówi  Tomasz Frączek.
Tegoroczne badanie rynku assistance potwierdza,  że usługi pomocowe w Polsce mają coraz bardziej powszechny charakter i  masową skale. Produkty assistance (samochodowe, medyczne, turystyczne,  domowe) mają aż 95 proc. wskaźnik satysfakcji klienta. To poziom bardzo  wysoki dla sektora usług, nie tylko finansowych. Fakt ten może tłumaczyć  ciągły rozwój assistance, nawet w tak trudnych warunkach jak te  panujące w branży finansowej. 
RAPORT Ipsos Polska   (pdf.)
Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Mondial Assistance przez Ipsos Polska w dniach 2.01. – 2.02.2017 roku. Metoda realizacji badania to wywiady ilościowe przeprowadzone techniką CATI. Uwzględniono ogólnopolską próbę miejską reprezentatywną ze względu na płeć, wiek i wielkość miejscowości (N = 2000). Badanie zrealizowano szósty raz z rzędu według tych samych parametrów badawczych, będące źródłem wiedzy na temat trendów i tendencji dla usług assistance na rynku finansowym.
Grupa Mondial Assistance: interwencja co 2 sekundy w każdym miejscu świata
Jesteśmy międzynarodowym liderem rynku assistance, ubezpieczeń turystycznych i osobistej opieki. Z usług Grupy, świadczonych na wszystkich kontynentach, korzysta 250 milionów ludzi, tj. 4% światowej populacji. To część naszego know-how, które uzupełnia doświadczenie z 10 lat istnienia w Polsce. Od lat pracujemy na sukces wielu znanych Ci firm – również tych największych.
www.mondial-assistance.com
Mondial Assistance (press box )
 
                     
                 Jak projektować przestrzenie biurowe wspierające neuroróżnorodność?
						Jak projektować przestrzenie biurowe wspierające neuroróżnorodność?			 Sztuczna inteligencja zmienia pracę w terenie – AI na pierwszej linii
						Sztuczna inteligencja zmienia pracę w terenie – AI na pierwszej linii			
Komentarze (0)